OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
HAGS är en global leverantör som erbjuder produkter inom lek, sport & fitness, park & stadsmiljö samt marint & bryggor. 1948 grundades HAGS i en liten industrilokal i Aneby med en vision om att göra världen till en bättre plats genom att tillföra lekprodukter för utomhusmiljöer – en vision som vi lever upp till än idag. Våra produkter utformas för människor i alla åldrar, med olika förutsättningar och av alla nationaliteter. Idag är vi en global leverantör av utomhusprodukter och hjärtat i verksamheten finns kvar där allt en gång började - i natursköna Aneby.
Många års erfarenhet och samarbeten har gjort HAGS lekutrustning till storsäljare över hela världen. HAGS Aneby AB ingår i den amerikanska koncernen Play Power som omsätter ca 600 MUSD. HAGS Aneby har omkring 70 anställda och omsätter 400 MSEK.
Vi erbjuder dig en trivsam arbetsplats i Aneby med möjlighet till yrkesmässig utveckling. HAGS kännetecknas av god gemenskap och en inkluderande, familjär och prestigelös kultur. Våra värdeord är Handling, Ansvar, Glädje och Samarbete vilket ska genomsyra allt vi gör. Just nu arbetar många inom HAGS Aneby AB delvis på distans, vilket givetvis är frivilligt och kommer att vara en möjlighet även framöver, förutsatt att arbetsuppgifter och arbetsmiljö inte påverkas negativt.
Då vår nuvarande chef för avdelningen går vidare till nya utmaningar, söker vi nu efter hennes efterträdare.
Om uppdraget
Vi söker en chef, som tillsammans med vår kundsupport, vill arbeta med att utveckla vår professionella och serviceinriktade support till våra kunder, dotterbolag och distributörer. I ditt uppdrag kommer du att säkerställa och följa upp att överenskomna strategier och arbetssätt efterlevs i syfte att vi ska nå våra mål. Vi ser gärna att du är en operativ och närvarande chef, som vid behov bidrar med din kompetens direkt i verksamheten.
Du kommer att leda ett team bestående av ungefär 14 medarbetare som arbetar med kundsupport, tredje part, anbud samt sälj- och kontorsadministration. I ditt uppdrag ingår att såväl internt som externt bevaka och driva utveckling inom ditt ansvarsområde.
Du kommer, tillsammans med ditt team, att samarbeta med olika avdelningar för att lyckas med ditt uppdrag, bland annat marknad-, försäljning-, produkthantering m.fl.
Som chef har du ett helhetsansvar för verksamhet, ekonomi och personal för din avdelning. Du kommer också att ingå i den svenska ledningsgruppen.
Om dig
Vi söker dig som vill vara med och utveckla HAGS som företag, och som har ett stort intresse för våra produkter, och därmed motiveras av att bidra till skapandet av lekfulla och inspirerande utemiljöer för alla.
Du behöver ha relevant utbildning, gärna på universitets- eller högskolenivå samt flerårig arbetslivserfarenhet inom området.
Du är van vid att verka på såväl strategisk som operativ nivå och har stor kunskap kring sälj och kundsupport. Vi tror att du är en serviceinriktad, flexibel och lösningsfokuserad person med förmåga att anpassa din kommunikation efter mottagare.
För att lyckas i rollen behöver du vara en prestigelös och ödmjuk ledare som har lätt för att skapa goda relationer och som ser samarbete och som en naturlig del av ditt ledarskap. För dig går laget framför jaget och du har tidigare erfarenhet av att ha lett välfungerande team.
Då vi arbetar i en internationell koncern och vi rapporterar till England krävs mycket goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Den här tjänsten är direkt underställd VD i Sverige.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och att du delar vår värdegrund. Vi eftersträvar jämställdhet och mångfald och välkomnar alla sökande. För denna rekrytering tillämpar vi löpande urval, dock önskar vi din ansökan via vår hemsida senast den 220816.