Manager International Sales Support sökes till Blåkläder!

Manager International Sales Support sökes till Blåkläder!

Arbetsbeskrivning

Vi ska tillsätta en ny chefsroll till vår International Sales Support som kommer att driva arbetet för att knyta våra säljbolag i Europa mer med oss i Svenljunga! Är du driven, brinner för god service, och en hejare på att hålla igång ett stort kontaktnät? Då tror vi att du skulle passa perfekt för denna tjänst!

Din roll
I rollen som Manager International Sales Support kommer du att ha det övergripande ansvaret för vår internationella säljsupport/export samt har personalansvar för de 3 medarbetare som arbetar inom avdelningen. Du kommer agera spindeln i nätet för att knyta ihop våra säljbolag runtom i Europa med vårt huvudkontor i Svenljunga. Du arbetar tätt tillsammans med avdelningen och våra kollegor runtom i Europa och utvecklar arbetet inom detta område. I arbetsuppgifterna ingår det även bland annat:

• Utbilda lokal säljsupport
• Onboarding av globala kunder och distributörer
• Leveransansvarig för globala kunder samt distributörer
• Fördela kundansvar
• Hantering av kundorder samt uppföljning av leveranser
• Avtalsuppföljning
• Supporta KAM/Säljare vid offentliga upphandlingar

I rollen kommer det även ingå en del resande till våra kollegor runtom i Europa.

Din profil
Du som person är prestigelös och driven! Du brinner för att leverera god service och att leda andra i det arbetet. Ansvarsfull, organiserad och strukturerad är tre begrepp som du känner igen dig väl i. Du är kommunikativ och trivs med att ha ett stort kontaktnät men även att landa in i mer administrativa arbetsuppgifter och ha närheten till affären hela tiden.

För att passa rollen krävs det att du har goda kunskaper inom excel och att du har mycket god engelska och svenska i tal och skrift. Besitter du andra europeiska språk ser vi detta som ett plus!
Det är meriterande om du har en eftergymnasial utbildning inom logistik eller försäljning, och/eller utbildning inom tulldokumentation. Har du ledarskapserfarenhet sedan tidigare är även detta meriterande, men inte avgörande.

Om Blåkläder
Blåkläder är ett företag som med vår lokala känsla har kommit en bra bit på vägen med att ta över den stora arbetsklädesvärlden. Vi är ett internationellt sammansvetsat gäng på 400 medarbetare i 17 olika länder som sätter företagskultur, hållbarhet och kvalitet i allt vi gör högst upp på agendan. De senaste tio åren har vi tredubblat vår omsättning, och det finns ingen broms i sikte. I Svenljunga strax utanför Borås sker allt utvecklingsarbete, från produktutveckling, logistik och lager till marknadsföring. Stora delar av vårt totala sortiment produceras idag i våra fabriker i Asien, vilket vi är stolta över då vi har en stor inblick och påverkan i hela vår värdekedja.

Vi är ett framåttänkande, entreprenörsdrivet och familjeägt företag som har bestämt oss för att vara ett självklart val när arbetskläder kommer på tal! Hos oss har du möjligheten att gå hur långt som helst och utvecklas tillsammans om du har viljan, skickligheten och uthålligheten.

Övrigt
Anställning: Tjänsten är på heltid och påbörjas efter överenskommelse. Initialt påbörjas tjänsten med en visstidsanställning (provanställning) för att sedan övergå i en tillsvidareanställning. I tjänsten förekommer resor runtom i Europa några gånger per år.
Lön: Månadslön
Ansökan: Sista ansökningsdag är 8:e februari, vi kommer att arbeta med löpande urval. För frågor rörande tjänsten är du välkommen att kontakta Simon Torstensson, Head of Supply, via mail: simon.torstensson@blaklader.com eller kontakta Isabell Reinikainen, HR Manager via mail: isabell.reinikainen@blaklader.com då Simon är föräldraledig till viss del under ansökningsperioden.

Välkommen till oss på Blåkläder, här blir du en del av något fantastiskt!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Blåkläder
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2022
  • Ansök senast: 8 februari 2022

Liknande jobb


22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024

Customer Care Manager To Samsung!

Customer Care Manager To Samsung!

22 november 2024

20 november 2024