Manager IT Helpdesk - Mac, Konferensrum och Telefoni

Manager IT Helpdesk - Mac, Konferensrum och Telefoni

Arbetsbeskrivning

Axis är ett växande företag med 4000 anställda runt om i världen och våra IT-system och tjänster är viktiga verktyg när vi supportar vårt bolag. På IT Helpdesk levererar vi intern IT support med hög kvalitet och kunskap kring våra tjänster och system. Vi är totalt närmare 40 personer som supporterar främst våra 2 svenska kontor i Lund och Linköping och är även till viss mån 2nd line support till våra kontor runt om i världen. Du kommer att ingå i och leda ett team bestående av 13 personer som ansvarar för support av alla Windows och Linux klientdatorer.

Ditt framtida team
Vår IT Helpdesk avdelning ansvarar för att supportera alla våra medarbetare i Sverige. Utöver det så finns det ett antal Helpdesk kontakter i våra dotterbolag runtom i världen som vi ansvarar för att agera bollplank mot.

IT Helpdesk består av nästan 40 dedikerade och professionella kollegor som är fördelade i 3 olika team som arbetar med:

* Windows och Linux
* Mac, Konferensrumsutrustning och Telefoni
* Interna system

Vi arbetar tillsammans för att ge våra användare oslagbar service i såväl handhavande som tekniska frågor. På IT Helpdesk är vårt fokusområde 100% användarnöjdhet genom att eftersträva korta svarstider för våra användare samt professionellt bemötande.

Rollen:
Som chef på IT Helpdesk leder du ditt team som ansvarar för Mac klientdatorer, Telefoni, samt all IT utrustning i alla våra konferensrum, med flera inkommande kanaler. Det är viktigt att du ser helheten och tillsammans med teamet skapar och genomför du förändringar för att vidareutveckla IT Helpdesk utifrån gemensamma mål. I rollen kommer du att samarbeta med flera olika team, både inom IT Helpdesk, alla intressenter inom Axis och på våra dotterbolag runt om i världen. Du kommer att rapportera till IT Helpdesk manager och tillsammans med IT Helpdesk ledningsgrupp planerar för strategier och förbättringsarbeten.

Vem är du?
Vi söker dig med erfarenhet som chef inom IT och helst inom support. För att lyckas i rollen behöver du ha ett genuint intresse för människor, teknik (främst från Apple's ekosystem och dess manageringsverktyg, samt även allmän kunskap av tekniska konsument produkter) och support. Du är därmed bra på att bygga förtroende och att få dina medarbetare att växa och känna entusiasm inför sitt arbete. Med ödmjukhet, engagemang och energi utvecklar du både individer, grupp och verksamhet på ett strukturerat sätt. Vidare är du prestigelös och strävar ständigt efter förbättringar.

Hur är det att jobba med oss?
Öppenhet pratas det om i många företag men på Axis är det en del av våra kärnvärden. Vår största tillgång är förmågan att samarbeta. Vi vet att bra idéer kan komma när som helst och var som helst och därför uppmuntrar vi alla att bidra och vara innovativa. Är du en person som gillar att vara med där det händer, göra skillnad och bidra till att putta vår värld en bit i en positiv riktning så kommer du att känna dig hemma hos oss. Vi jobbar hela tiden aktivt med vår kultur där laganda, lika möjligheter så vänta inte med att skicka in din ansökan!

Du ska gilla att jobba hos oss och därför erbjuder vi förmåner såsom flexibel arbetstid, morgonfika varje dag, fredagskaka, företagsbonus, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och din alldeles egna Axis-cykel - för att nämna några.

Redo att agera?
Har du fler frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Reza Ghorbani på 046 272 2316 eller Helene Löfqvist 046 287 9959. Vi granskar ansökningar kontinuerligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Axis Communication
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 november 2022
  • Ansök senast: 16 december 2022

Liknande jobb


IT Business Analyst

IT Business Analyst

21 november 2024

IT-strateg/verksamhetsutvecklare

21 november 2024

20 november 2024