OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med den senaste tekniken och mycket skickliga kollegor på ett världsledande företag? Om ja, ta en titt på denna möjlighet! Vi söker nu efter en Manager för vår IT Help Desk inom vår IT avdelning på Axis i Lund.
DITT FRAMTIDA TEAM
Axis är ett växande företag med 4000 anställda runt om i världen och våra IT-system och tjänster är viktiga verktyg när vi supportar vårt bolag. På IT Helpdesk levererar vi intern IT support med hög kvalitet och kunskap kring våra tjänster och system. Idag har vi 2 team med totalt 30 personer som supporterar nästan enbart våra 2 svenska kontor i Lund och Linköping och är även till viss mån 2nd line support till våra kontor runt om i världen. Du kommer att ingå i och leda ett team bestående av 15 personer som ansvarar för support av:
* Interna system & IAM
* Konferensrum
* Telefoni
Det är ett glatt och prestigelöst team som består av öppna och härliga människor som brinner för IT och support. Som chef på IT Helpdesk leder du ditt team med flera inkommande kanaler. Det är viktigt att du ser helheten och tillsammans med teamet skapar och genomför du förändringar för att vidareutveckla IT Helpdesk utifrån gemensamma mål. I rollen kommer du att samarbeta med flera olika team, både i Lund och på våra dotterbolag runt om i världen. Du kommer att rapportera till IT Helpdesk manager och tillsammans planerar ni för strategier och förbättringsarbeten.
VEM LETAR VI EFTER?
Vi söker dig med flera års erfarenhet som chef inom IT och helst inom support. För att lyckas i rollen behöver du ha ett genuint intresse för människor, teknik och support. Du är därmed bra på att bygga förtroende och att få dina medarbetare att växa och känna entusiasm inför sitt arbete. Med engagemang och energi utvecklar du både individer, grupp och verksamhet på ett strukturerat sätt. Vidare är du prestigelös och strävar ständigt efter förbättringar.
VAD KAN AXIS ERBJUDA DIG?
Vi erbjuder en internationell miljö, en arbetsplats med kompetenta och dedikerade kollegor där våra slutanvändare hela tiden skapar nya utmaningar och ger oss nya kunskaper. Vi vill lova att det är intressant här, vi tycker att våra slutanvändare är världens mest spännande och vi möter alla på bästa sätt. Vi är ett team, men ibland är självständighet och beslutsamhet ledord.
Öppenhet pratas det om i många företag men på Axis är det en del av vår kärna. Vår största tillgång är förmågan att samarbeta. Vi vet att bra idéer kan komma när som helst och var som helst och därför uppmuntrar vi alla att bidra och vara innovativa. Är du en person som gillar att vara med där det händer, göra skillnad och bidra till att putta vår värld en bit i en positiv riktning kommer du att känna dig hemma hos oss. Vi jobbar hela tiden aktivt med vår kultur - där laganda, lika möjligheter för alla och att ha roligt är viktiga delar. Vi vill att du ska trivas med att jobba hos oss och därför erbjuder vi förmåner såsom flexibel arbetstid, morgonfika varje dag, fredagskaka, bonusprogram, friskvårdsbidrag, sjukvårdsförsäkring och din alldeles egna Axis-cykel, för att nämna några.
REDO ATT SÖKA?
Axis inser vikten av en blandad personalstyrka. Vi vet att olikheter i våra grupper och i vår organisation skapar en bättre arbetsmiljö och lägger grunden för den kreativitet som är en förutsättning för vår framgång. Vill du växa med oss?
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryterande Tjänsten är på vårt huvudkontor i Lund, vi går igenom ansökningar kontinuerligt så vänta inte med att ansöka!
Kontaktpersoner på detta företaget
Anders Görtz
+46 46 272 1800
Pontus Bergendahl
+46 46 272 1800
Fredrik Hertzberg
+46 46 272 1800
Kerstin Nirvald
+46 46 272 1800
Karin Bovin
+46 46 272 1800
Mats Thulin
+46 46 272 1800
Stefan Carlsson
+46 46 272 1800
Anna Jeppsson
+46 46 272 1800
Danilo Chinchilla Sosa
+46 46 272 1800
Stefan Nilsson
+46 46 272 1800