Manager Learning

Manager Learning

Arbetsbeskrivning

En spännande vardag – för en fossilfri framtid. Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät.
Som Manager Learning kommer du att leda och utveckla Learning-enheten inom Vattenfall Kundservice, ett team bestående av åtta medarbetare. Teamet har en nyckelroll inom Kundservice och har ett övergripande ansvar för att utveckla kompetens och effektivitet i verksamheten, vilket skapar förutsättningar för Vattenfall att erbjuda kunderna en kundservice i särklass.
Learning ansvarar för att ta fram riktade program, aktiviteter och utbildningsinsatser till både chefer och medarbetare, men arbetar även med förändringsledning, coaching och workshop-facilitering. Learning är en supporterande enhet vilket innebär att du som ledare måste ha förmågan att vara lyhörd och flexibel inför verksamhetens behov. Som Manager för Learning har du personal- och budgetansvar och rapporterar till Director Business Development och ingår i dennes ledningsgrupp.

Huvudsakliga ansvarsområden
• Sätta en långsiktig vision för Learning-enheten i syfte att bygga framtidens kundservice
• Styra verksamheten mot uppsatta affärsmål samt ansvara för budget och personal
• Säkra ett gott samarbete med en proaktiv och positiv dialog med interna stakeholders
• Ansvara för högkvalitativa utbildningsinsatser
• Bidra till utvecklingen av en lärande organisation
• Bidra till Chef- och medarbetarutveckling i organisationen
• Medverka i uppstart av nya initiativ och säkra att rätt personer från Kundservice involveras och tar ägandeskap

Din profil
I den här rollen söker vi en visionär ledare, som kan staka ut en strategisk riktning för teamet samt få med sig medarbetarna på resan. Det är viktigt att du är en kommunikativ person med god samarbetsförmåga som trivs med att jobba med många människor i olika roller. Det är också viktigt att snabbt kunna sätta dig in i olika affärsutmaningar och har ett coachande och lösningsfokuserat förhållningssätt. Du har en gedigen ledarerfarenhet och är dessutom van att leda och utveckla såväl medarbetare som chefer.
• Universitetsexamen inom relevant område
• Mer än fem års relevant arbetserfarenhet inom Learning & Development
• Erfarenhet av att arbeta i eller med kundserviceverksamhet
• Förändringsledningskompetens
• Vana av att använda data/KPI:er för att sätta fokus och följa upp aktiviteter
• Erfarenhet av medarbetar- och ledarutveckling
• Erfarenhet av kultur- och värdegrundsarbete
• Mycket god kommunikativ- och samarbetsförmåga
• Flytande svenska och engelska


Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Vattenfall Kundservice Norden tilldelades i augusti fackförbundet Unionens pris för Sveriges mest HBTQI-vänliga arbetsplats 2021. Vi vet att ett bra arbetsklimat, ett förstklassigt kundmöte och ett innovativt tänkande baseras på att vi alla kompletterar varandra. Hos oss kan du med stolthet vara den du är!

Placeringsort: Solna eller Umeå


Ansökan
Sista ansökningsdag är 22 augusti 2022. Urval sker fortlöpande så vänta inte med att skicka in din ansökan till sista ansökningsdag.
För mer information om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef Sami Pulkkinen på sami.pulkkinen@vattenfall.com. För mer information om rekryteringsprocessen, kontakta Cecilia Wijkman, cecilia.wijkman@vattenfall.com.
Fackliga representanter för denna tjänst är: Shariar Badiei (Akademikerna), Christer Von Ahn (Unionen), Mikael Mukka (SEKO), Cecilia Bodin (Ledarna). Du når alla via Vattenfalls växel, 08- 739 50 00.
På Vattenfall är vi övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och attraktivt företag och vi strävar efter att vara en god förebild när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla anställda ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett kön, etnicitet, ålder, könsidentitet eller uttryck, religion eller annan trosuppfattning, funktionshinder eller sexuell läggning.
Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vattenfall
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 juni 2022
  • Ansök senast: 22 augusti 2022

Postadress

None
Stockholm, 16287

Liknande jobb


22 november 2024

Teknisk utbildare till Volkswagen Group Sverige

Teknisk utbildare till Volkswagen Group Sverige

21 november 2024

Teknisk utbildare till Volkswagen Group Sverige

Teknisk utbildare till Volkswagen Group Sverige

5 november 2024