OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vattenfall Kundservice Norden tilldelades i augusti fackförbundet Unionens pris för Sveriges mest HBTQI-vänliga arbetsplats 2021. Vi vet att ett bra arbetsklimat, ett förstklassigt kundmöte och ett innovativt tänkande baseras på att vi alla kompletterar varandra. Hos oss kan du med stolthet vara den du är!
Huvudsyftet med rollen som Manager Learning är att leda och utveckla Vattenfall Kundservice Learning-enhet bestående av ett team med åtta medarbetare. Teamet ansvarar för att utveckla och effektivisera verksamheten och dess medarbetare genom riktade aktiviteter och utbildningsinsatser av till både chefer och medarbetare. Förändringsledning, coaching och workshop-facilitering är andra exempel på ansvarsområden som teamet hanterar. Learning är en supporterande enhet vilket innebär att du som ledare måste ha förmågan att vara lyhörd och flexibel inför verksamhetens behov.
Som Manager för Learning har du personal och budgetansvar och rapporterar till Director Business Development och ingår i dennes ledningsgrupp.
Placering är Umeå och rollen är på heltid.
Huvudsakliga ansvarsområden
• Chef- och medarbetarutveckling
• Styra verksamheten mot uppsatta affärsmål samt ansvara för budget och personal
• Säkra ett gott samarbete med en proaktiv och positiv dialog med interna stakeholders
• Ansvara för högkvalitativa utbildningsinsatser
• Bidra till utvecklingen av en lärande organisation
• Medverka i uppstart av nya initiativ och säkra att rätt personer från Kundservice involveras och tar ägandeskap
Din profil
I den här rollen ser vi en kommunikativ person med god samarbetsförmåga som trivs med att jobba med många människor i olika roller. Det är också viktigt att snabbt kunna sätta dig in i olika affärsutmaningar och har ett coachande och lösningsfokuserat förhållningssätt. Du har en gedigen ledarerfarenhet och är dessutom van att leda och utveckla såväl medarbetare som chefer.
• Universitetsexamen inom relevant område (meriterande)
• Erfarenhet av att arbeta i eller med utbildningsverksamhet (meriterande)
• Erfarenhet av att arbeta i eller med kundserviceverksamhet (meriterande)
• Erfarenhet av ledningsgruppsarbete (meriterande)
• Minst två års relevant arbetserfarenhet
• Erfarenhet av medarbetar- och ledarutveckling
• Erfarenhet av kultur- och värdegrundsarbete
• Förändringsledningskompetens
• Mycket god kommunikativ- och samarbetsförmåga
• Flytande svenska och engelska
Placering: Umeå
Period: snarast
Ansökan
Sista ansökningsdag är 2022-01-07. För mer information om tjänsten, vänligen kontakta rekryterande chef Aaron Kroon på aaron.kroon@vattenfall.com eller nuvarande manager Learning Helena Teglund på helena.teglund@vattenfall.com
För mer information om rekryteringsprocessen, kontakta Cecilia Wijkman, cecilia.wijkman@vattenfall.com.
Fackliga representanter för denna tjänst är: Shariar Badiei (Akademikerna), Christer Von Ahn (Unionen), Mikael Mukka (SEKO), Cecilia Bodin (Ledarna). Du når alla via Vattenfalls växel, 08- 739 50 00.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
Thomas Isaksson