OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som ska bli ansiktet utåt för Säker Vårdmiljö. Du har expertkunskaper inom området och ska leda, utveckla och förvalta verksamheten. Ambitionsnivån är hög – vi förväntar oss att du blir en drivande kraft i utvecklingen av säkerhet som tjänst i Vårdsverige.
Om oss
Säker Vårdmiljö arbetar för ett säkrare Vårdsverige. I samarbete med vårdsverige utvecklar vi tjänster som skapar handlingskraft och trygghet. Vi står för ett nytänkande om hur verksamheten kan outsourca sitt organisatoriska säkerhetsarbete genom säkerhet som tjänst.
Säker Vårdmiljö är marknadsledande för tjänster som hjälper vårdsverige att hantera sitt organisatoriska brandskydd. I dag är vi upphandlade av åtta regioner, totalt omfattande ca 130 000 anställda. Vi har även påbörjat ett arbete med att utveckla hot och våld som ett eget fokusområde. Säker Vårdmiljö är en del av Peritum AB.
Arbetsuppgifter
Du ansvarar för alla delar som har att göra med våra kontakter och leveranser: avtal, införandeprojekt, kommunikation etcetera.
Vårt arbetssätt bygger på en nära dialog med verksamhetens ämnesexperter. Att organisera och leda arbetsgrupper kommer att bli en viktig del av ditt jobb.
Vår verksamhet utvecklas kontinuerligt. Vi förväntar oss att du har insikter och ett problemlösande förhållningssätt för att kunna bidra till utvecklingen av nya produkter och marknader.
Du kommer att ha en synlig roll utåt där du bygger ditt eget varumärke som en auktoritet inom området.
Du blir en del av Peritums ledningsgrupp. Där förväntas du verka för att ta vara på synergier inom hela företagets verksamhet.
Dina kvalifikationer
Du har:
akademisk utbildning i sociologi, psykologi, beteendevetenskap, organisation och ledarskap, förändringsledning, eller liknande.
formell utbildning inom säkerhet, risk, arbetsmiljö eller liknande.
flerårig relevant arbetserfarenhet, gärna från stora organisationer.
insikt i hur politiskt styrda organisationer fungerar och erfarenhet av att driva utvecklingsarbete i en sådan miljö.
avancerade kunskaper som användare i Office och erfarenhet av att arbeta i affärssystem.
god förmåga att omsätta idéer till praktisk handling.
god förmåga att operativt leda grupper mot tydliga mål.
Erfarenhet av offentlig upphandling är meriterande.
Några personliga egenskaper som vi värdesätter: inkännande, långsiktig, handlingsinriktad, systematisk, självständig och tydlighet i kommunikationen. Vi tror också att du trivs med att arbeta i ett högpresterande team.