OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilka är vi på Ownit?
Ownit levererar tv, bredband och telefoni till bostadsrättsföreningar, privatpersoner och företag. Vi ser fiber som det självklara valet av infrastruktur och det bästa sättet att möjliggöra snabba och driftsäkra bredbandstjänster. Ownits mål är att erbjuda tjänster med riktigt prestanda kombinerat med en kundupplevelse som med god marginal överträffar kundernas förväntningar. Vi strävar ständigt efter att förbättra vårt nät och våra tjänster samt hur det är att vara kund hos oss.
Ownit grundades 2004 och ingår sedan 2012 i Telenor-koncernen. Detta gör att kunderna erbjuds det bästa av två världar - flexibiliteten och tillgängligheten som ett mindre bolag kan erbjuda kombinerat med ett av Sveriges mest utbyggda och stabila fibernät.
Ownit omsätter drygt 300 MSEK och har runt 90 medarbetare. Organisationen består av avdelningarna Product & Marketing, Tech, Development och Operations.
Är det här din nästa arbetsroll?
I rollen som Manager Operations är du ansvarig för vår Operations-avdelning och merparten av Ownits personalstyrka, om ca 70 medarbetare. Du kommer att leda fyra team med olika inriktningar och ansvara för den operativa ledningsgruppen bestående av teamledare samt utvecklingsansvarig. Operations består av teamen Sales & Delivery, Tech Support, Billing Management, Traffic Management och Operations Improvement. Du ingår i Ownits ledningsgrupp där du har en central roll.
Målsättningen för Manager Operations är att med hjälp av tydliga mål, glasklara processer och motiverade medarbetare säkerställa att Ownit erbjuder en kundupplevelse av absoluta världsklass – varje dag, året runt.
Vad kommer du att jobba med?
• Ansvar för finansiell samt resursmässig planering och uppföljning för din avdelning
• Etablera riktlinjer och arbetssätt som stödjer företagskulturen och långsiktiga visionen
• Utforma och förädla våra processer och rutiner som förbättrar vår operativa verksamhet och i förlängningen kundupplevelsen
• Planera, sätta mål och tillsammans med din operativa ledningsgrupp fördela avdelningens resurser
• Kontinuerligt följa upp avdelningens arbete kopplade till mål och budget
• Ansvar för kravställning på automatiseringar och vidareutveckling inom Operations för att säkra att vi erbjuder våra kunder smidiga tjänster
• Skapa, utveckla och förbättra leveransprocessen för Ownit gentemot våra interna avdelningar samt våra partners i form av Telenor, stadsnät, installatörer, m.m.
Vem är du och vilka erfarenheter har du?
Vi letar efter dig som har längre erfarenhet inom operativa processer och kundservice. Vi ser att det är naturligt för dig att gå från tanke till handling och du har omfattande erfarenhet och stort intresse av ledarskap. Du har en förmåga att skapa en tydlig strategi och du ser kortsiktiga- och långsiktiga resultat av dina beslut.
• Erfarenhet av att arbeta med operativa processer och kundservice
• Du besitter en mycket god analytisk förmåga
• Ett eget driv och uppskattar processeffektivisering och automatisering i alla led
• Förmåga att presentera dina idéer och förslag utifrån finansiellt och verksamhetsmässigt perspektiv
• Produkterfarenhet inom bredband och tv
Placeringsort: Solna
Språk: Flytande svenska och engelska
Är det dig vi söker? Ansök idag då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Har du frågor är du mer än välkommen att kontakta rekryterande ledare Sebastian Palmqvist, sebastian.palmqvist@ownit.se
Bra att känna till
Enligt Telenors policy genomför vi bakgrundskontroll på slutkandidat för samtliga rekryteringar.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Cecilia Palmberg
+46 734417133
Anna Holmgren
+46 734252688
Martin Stenfors
Elin Johansson
Johan Wall
Anna Holmgren
+46 455301045
Se kontaktuppgifter i annons
Recruiter Name
Daniel Stenberg
+46730570580