Manager PCM

Arbetsbeskrivning

Hedin Parts and Logistics är en del av Hedin Mobility Group (HMG)och vårt uppdrag är att vara deras globala distributör av reservdelar och tillbehör. Vi skall serva alla Hedin Mobility Group’s varumärken i Europa* från distributionscentraler i Sverige och Europa med hjälp av supply chain hubbar i Nordamerika och på sikt även Asien. Våra kunder är HMGs återförsäljare, externa återförsäljare, e-konsumenter, andra distributörer och externa industri/automotive-3PL-kunder. Hedin Parts and Logistics har för närvarande tre kontor i Sverige, Nyköping, Trollhättan och Mölndal. Nu söker vi till vårt kontor i Nyköping en initiativrik och driftig Manager PCM!


 


Beskrivning av tjänsten


Som Manager PCM är du chef för produktavdelningen och ansvarar för att fördela och optimera kategoriansvaret inom hela avdelningen, du säkerställer att ni jobbar för ständig förbättring av rutiner och processer. Rollen innefattar många kontaktytor både internt och externt samt ett nära samarbete med kategoricheferna. Vidare behöver du kunna jobba både strategiskt och mer ad-hoc för att säkerställa utvecklingen av avdelningen. Du ansvarar för att det finns förutsättningar att ta över det operativa ansvaret efter implementering av nya affärsinitiativ. Du har en stark drivkraft, är kommunikativ och social och trivs med att skapa ett brett nätverk. Du kommunicerar obehindrat på engelska då det är en hel del kontakter med utländska bolag.


 


Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:


- Fördela och optimera kategoriansvar inom avdelningen


- Ansvara för framtagning och utformning av portföljstrategi för att optimera lönsamhet och tillgänglighet.


- Ansvara för framtagning och utformning av branding principles i enlighet med företagets övergripande varumärkesstrategi


- Säkerställa ständig förbättring av rutiner och processer


- Vid behov ta ett kategoriansvar för en begränsad del av portföljen


- Vara en ledare som har förmåga att skapa engagemang och förståelse för förändringar


 


 


För att trivas i rollen ser vi att du lockas av en miljö med entreprenörsanda där alla strategier ännu inte finns på plats så du kan vara med att forma och påverka. Du vill vara en del av ett expansivt bolag och att arbeta mot högt uppsatta mål och att leverera resultat är något du är van vid. Vidare trivs du bra med att arbeta i team och vill vara en del av en företagskultur där vi vinner tillsammans och är måna om att ha kul längst vägen. Laganda, positivitet och viljan att vara med på en tillväxtresa är något du värdesätter högt.



Vem är du?

Vi ser att du har kommersiell bakgrund, exempelvis som Category Manager, KAM, Brand Manager eller liknande. Du har en akademisk utbildning inom ekonomi, inköp eller motsvarande kunskap förvärvad genom erfarenhet. Har du tidigare erfarenhet från Automotivebranschen med kunskap i dess produktportfölj ser vi som starkt meriterande. Du kommunicerar obehindrat i Svenska och Engelska i såväl tal som skrift. Som person är du kreativ och driven med ett innovativt, ihärdigt och lösningsfokuserat arbetssätt. Du är en god lagspelare med gedigen ledarerfarenhet som ser värdet i att nå uppsatta mål tillsammans med dina kollegor samtidigt som du har stor erfarenhet från att arbeta självständigt. Vi söker dig som är strukturerad och noggrann med ett starkt kommersiellt tänkande.




För att lyckas i rollen tror vi att du är analytisk, självgående och utvecklingsinriktad. Du är kommunikativ och tycker om att arbeta verksamhetsnära och trivs både med att arbeta med detaljerna och att se till helheten.



 


Vi erbjuder

Hos oss får du tryggheten i att vara en del av expansivt företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av trygghet, trovärdighet och tillgänglighet.


Orio AB köptes 2022 upp av Hedin Mobility Group och har efter det börjat expandera och bytt namn. Vi är bara i början av vår expansion så vi erbjuder dig chansen att följa med på en spännande resa som präglas av tillväxt och utveckling där du kommer vara delaktig i utvecklandet av Hedin Parts and Logistics,


 


Låter det spännande? Tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag!


 


För mer information om rollen, vänligen kontakta Helena Lantz på helena.lantz@orio.com eller Martin Eriksson på martin.eriksson@orio.com



Välkommen med din ansökan!

Sista ansökningsdag är 2023-04-21

Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag.


Som en del av vår rekryteringsprocess genomförs bakgrundskontroll på slutkandidat.


 


 


Om den här rollen inte känns rätt men du är öppen för nya möjligheter så hör gärna av dig till ansvarigt rekryteringsteam, Helena Lantz på helena.lantz@orio.com eller Martin Eriksson på martin.eriksson@orio.com

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 mars 2023
  • Ansök senast: 21 april 2023

Liknande jobb


Solution Consultant Manager

Solution Consultant Manager

20 december 2024

Försäljningschef

Försäljningschef

20 december 2024

Försäljningschef

Försäljningschef

20 december 2024

Vice President of Sales  Sales Area Northern Europe

Vice President of Sales Sales Area Northern Europe

20 december 2024