Manager Replenishment

Arbetsbeskrivning

Hedin Parts and Logistics är en del av Hedin Mobility Group (HMG)och vårt uppdrag är att vara deras globala distributör av reservdelar och tillbehör. Vi skall serva alla Hedin Mobility Group’s varumärken i Europa* från distributionscentraler i Sverige och Europa med hjälp av supply chain hubbar i Nordamerika och på sikt även Asien. Våra kunder är HMGs återförsäljare, externa återförsäljare, e-konsumenter, andra distributörer och externa industri/automotive-3PL-kunder. Hedin Parts and Logistics har för närvarande tre kontor i Sverige, Nyköping, Trollhättan och Mölndal. Nu söker vi till vårt kontor i Nyköping enutvecklingsinriktadoch initiativrik Manager Replenishment!

Beskrivning av tjänsten
Som Manager Replanishmentansvarar du för att fördela och optimera sortimentansvaret inom gruppen, du säkerställer att ni jobbar för ständig förbättring av rutiner och processer. Rollen innefattar många kontaktytor både internt och externt samt ett nära samarbete med materialplanerarna som du också ansvarar för. Vidare behöver du kunna jobba både strategiskt och mer ad-hoc för att säkerställa utvecklingen av avdelningen med exempelvis öka automatiseringsgraden av inköp från leverantörer. Du ansvarar för att det finns förutsättningar att ta över det operativa ansvaret efter implementering av nya affärsinitiativ. Du har en stark drivkraft, är kommunikativ och social och trivs med att skapa ett brett nätverk. Du kommunicerar obehindrat på engelska då det är en hel del kontakter med utländska bolag.

Dina huvudsakliga ansvarsområden och arbetsuppgifter:
- Fördela och optimera sortimentansvar inom gruppen
- Operativt ansvarig efter genomförd implementering av nya affärsinitiativ.
- Ansvara för framtagning och utformning av KPI:er
- Säkerställa ständig förbättring av rutiner och processer
- Vid behov ta ett sortimentansvar för en begränsad del av portföljen
- Vara en ledare som har förmåga att skapa engagemang och förståelse för förändringar


För att trivas i rollen ser vi att du lockas av en miljö med entreprenörsanda där alla strategier ännu inte finns på plats så du kan vara med att forma och påverka. Du vill vara en del av ett expansivt bolag och att arbeta mot högt uppsatta mål och att leverera resultat är något du är van vid. Vidare trivs du bra med att arbeta i team och vill vara en del av en företagskultur där vi vinner tillsammans och är måna om att ha kul längst vägen. Laganda, positivitet och viljan att vara med på en tillväxtresa är något du värdesätter högt.

Vem är du?
Vi ser att du har ett stort driv att ta dig an nya utmaningar och har en analytisk förmåga. För att axla rollen som Manager Replenishment på Hedin Parts and Logistics ser vi att du har några års erfarenhet av inköp i liknande befattning, gärna inom Automotive med erfarenhet av dess produktportfölj. Vi ser det positivt om du har en eftergymnasial utbildning inom supply chain management, logistik eller inköp. Du har gedigen erfarenhetav att driva förändringsarbete och goda kunskaper av olika planeringssystem som exempelvis Solo. Vidare tror vi att du är en van användare av Officepaketet och att du kommunicerar obehindrat i Svenska och Engelska i såväl tal som skrift. Som person är du kreativ och driven med ett innovativt, ihärdigt och lösningsfokuserat arbetssätt. Du är en god lagspelare med gedigen ledarerfarenhet som ser värdet i att nå uppsatta mål tillsammans med dina kollegor samtidigt som du har stor erfarenhet från att arbeta självständigt. Vi söker dig som är strukturerad och noggrann med ett starkt kommersiellt tänkande.

För att lyckas i rollen tror vi att du är kreativ, självgående och lösningsfokuserad. Du är kommunikativ och tycker om att arbeta verksamhetsnära och trivs både med att arbeta med detaljerna och att se till helheten.


Vi erbjuder
Hos oss får du tryggheten i att vara en del av expansivt företag med kollektivavtal samt goda utvecklingsmöjligheter i en kultur som präglas av trygghet, trovärdighet och tillgänglighet.
Orio AB köptes 2022 upp av Hedin Mobility Group och har efter det börjat expandera och bytt namn. Vi är bara i början av vår expansion så vi erbjuder dig chansen att följa med på en spännande resa som präglas av tillväxt och utveckling där du kommer vara delaktig i utvecklandet av Hedin Parts and Logistics,

Låter det spännande? Tveka inte utan skicka in din ansökan redan idag!

För mer information om rollen, vänligen kontakta Helena Lantz på helena.lantz@hedinpartslogistics.com eller Martin Eriksson på martin.eriksson@hedinpartslogistics.com

Välkommen med din ansökan!
Sista ansökningsdag är 2023-03-10
Vi behandlar ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas redan före sista ansökningsdag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg

Sasha Konjhodzic
08-505 691 23

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hedin Bil
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 februari 2023
  • Ansök senast: 10 mars 2023

Besöksadress

Smista allé 11
None

Postadress

Smista allé 11
Segeltorp, 14170

Liknande jobb


25 januari 2024

14 januari 2024

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

Category Sourcing Leader - CAT Layer-glued

12 januari 2024