Manager Service Center till Visma

Arbetsbeskrivning

Visma erbjuder programvara och tjänster som förenklar, digitaliserar och effektiviserar affärsprocesser inom privat och offentlig sektor. Koncernen verkar i Norden, Benelux, Centraleuropa och Östeuropa. Med fler än 11 000 anställda, 1 000 000 kundavtal och en omsättning på 1 526 miljoner euro under 2019 är koncernen ett av de ledande programvaruföretagen i Europa. Besök Visma.se

Läs mer om vårt Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.

Vill du jobba i en ledande roll där du har möjligheten att leda och utveckla supportleveransen inom två av våra marknadsledande system Personec P och Medvind? Brinner du för att inspirera och utveckla andra? Vill du arbeta i en snabbrörlig miljö med stor möjlighet att påverka?

Då får du inte missa chansen att söka tjänsten som Manager Service Center hos oss!

Om rollen
I rollen som Manager Service Center ansvarar du för att leda och utveckla leveransen för vår supportfunktion inom systemen Personec P och Medvind. Du ansvarar för två team på totalt 14 personer som består av service center konsulter som är specialister på lösningarna. Teamen arbetar med systemlösningar för den publika och privata marknaden där deras uppdrag är att stötta våra kunder i teknik, support och applikation. Ditt uppdrag blir att leda, styra och påverka såväl medarbetare som organisationen mot goda resultat och uppsatta mål. Du ansvarar för verksamhetsutvecklingen inom aktuell leverans, med syfte att säkerställa en väl fungerande, kvalitativ och effektiv organisation med förutsättningar att leverera det som efterfrågas. I rollen har du en viktig del i att stötta och coacha dina medarbetare för att skapa engagemang och inspiration inom teamet. Din placeringsort är Göteborg eller Stockholm.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:

Kontinuerligt utveckla och förbättra leveransmodell och förutsättningar för en effektiv och högkvalitativ tjänst
Arbetsledning samt stötta, utveckla och coacha medarbetare för att skapa engagemang i gruppen
Delta i kunddialog, interna forum samt övriga samverkansforum 
Internt samarbete med övriga funktioner inom Visma 
Ekonomisk rapportering (inkl. fakturering) uppföljning och analys för att säkerställa bästa lönsamhet och effektivitet i leveransorganisationen
Vem söker vi?
Vi söker dig som brinner för att leda och utveckla andra. För att lyckas i rollen är du trygg i rollen som ledare och har god självkännedom samt mod att fatta beslut. Du har förmågan att skapa tillit och engagemang i en miljö med snabba förändringar och innovation. Som ledare hos oss bör du trivas i en miljö med högt i tak och stark entreprenörsanda. Som person ser vi gärna att du har ett personligt driv och besitter en stor vilja att förändra och förbättra. Du har en god kommunikativ förmåga där du kommunicerar på ett enkelt och tydligt sätt i tal och skrift.
Vi tror att du har en högskole-/universitetetsexamen inom teknik/ ekonomi/ HR eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Du har flerårig erfarenhet som ledare och vi ser gärna att du har tidigare ledarerfarenhet från en konsult- och/eller supportverksamhet.

En eller flera av följande kompetenser är meriterande:

Tidigare ledarroll med erfarenhet av support/konsultverksamhet
God förståelse och erfarenhet av att arbeta med uppföljning och analys som verktyg för verksamhetsutveckling
Erfarenhet av offentlig sektor 
Erfarenhet av att arbetat inom HRM och/eller WFM området
Tidigare erfarenhet av liknande verksamhet och systemlösningar
Vad erbjuder vi?
Hos oss jobbar du i en av Europas ledande IT-koncerner som kännetecknas av stark framåtanda, prestigelöshet och entreprenörskap. Vi är stolta över våra kompetenta och engagerade medarbetare och vi tror att engagemang skapas genom utmaningar, trygghet samt flexibilitet.
Visma är mer än bara systemlösningar- våra lösningar svarar på riktiga utmaningar med syfte att förenkla våra kunders vardag och ge dem möjligheten att arbeta smartare. Vi är här för att bidra till tillväxt och välstånd för företag och samhälle. Tack vare våra lösningar förbättrar vi affärer, karriärer och liv.

Ansökan
Du söker tjänsten via länken. Vi kommer att genomföra urval och kalla till intervjuer löpande, skicka därför in din ansökan så snart som möjligt. Dock senast den 8 november 2020.
Har du frågor eller önskar mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta:
Kristin Johansson, Business Area Director HRM Public & WFM.
kristin.johansson@visma.com alt. 0761030986

Vill du veta mer om Visma Enterprise?
Visma Enterprise ingår i Nordens största IT-koncern. Vi levererar lösningar som effektiviserar verksamhetskritiska processer för både privat och offentlig sektor. Den breda produktportföljen rymmer flera marknadsledande system, som Personec P, Agda PS, HR-plus, Medvind och Visma Sesam. På våra 12 kontor i Sverige arbetar ca 330 anställda och våra lösningar producerar fler än 1 650 000 lönespecifikationer varje månad. Vår vision är att skapa möjligheter för en digital offentlig och privat sektor i världsklass.

Läs mer om vår Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy/.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniel Svensson
+46 10 141 1580, +46 70 413 1811
Ann-Katrin Karnevald
+46 101413793, +46 705426196
Mårten Kihlbom
+46 101413795, +46 708517777
Elisabeth Mjöbring
+46 1533, +46 761330773
Kristin Johansson
+46 10 141 37 84, +46 761030986
Mikko Keinonen
+46 70280 19 98
Carita Öhman
+46 708664409
Sofia Skötte
+46 10 1411 492, +46 70 608 29 34
Mikael Marthinsen
+46 10-141 38 24, +46 70-675 97 82
Jenny Edenberg
+46 72 857 01 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Visma Enterprise AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 oktober 2020
  • Ansök senast: 8 november 2020

Besöksadress

Lindhagensgatan 94
None

Postadress

Box 34212
STOCKHOLM, 10026

Liknande jobb


27 november 2024

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

Customer Service Manager till vår kund i Eskilstuna

25 november 2024

23 november 2024