Manager Service Release and Deploy

Manager Service Release and Deploy

Arbetsbeskrivning

Cambio är en av nordens ledande leverantörer inom e-hälsa med ett heltäckande erbjudande för hela kedjan inom vård och omsorg. Målet är att erbjuda de mest innovativa digitala lösningarna för regioner, kommuner och privata vårdgivare. Vi är i dag runt 700 anställda i flera länder. Cambio är certifierade av Great Place To Work och förra året placerade vi oss på topp 15-listan och fick utmärkelsen ”Sveriges bästa Arbetsplats 2020”! 

Din roll och teamet

Gillar du utmaningar och brinner du för kvalitet och säkerhet? Vill du använda dina kunskaper till något viktigt? Här får du möjlighet att vara med och utforma en ny leveransmodell och bidra till Sveriges framtida största vårdinformationssystem!

Cambio levererar traditionellt sett produkter men är nu mitt uppe i ett intensivt arbete med att börja leverera flera av våra IT lösningar som en integrerad Tjänst - Managed Services. Inom knappt ett år ska vi vara klara med vår omställning till tjänsteleverantör av Sveriges framtida största vårdinformationssystem.

Vi behöver därmed stärka upp vår Global Service Delivery organisation och söker nu en erfaren områdesspecialist, ledare och framtida chef med drivkraft och kompetens att ansvara för uppbyggnaden och ledningen av ett nytt serviceinriktat team, Service Release and Deploy.

Du och ditt team kommer att ansvara för områdena Release Planning, Release and Deploy Management samt etablering och facilitering av Change Advisory Board (CAB) för tjänsteleveransen.

Som ansvarig och blivande chef för avdelningen kommer du att få arbeta fram och etablera riktlinjer, arbetsrutiner, säkerställa lämpligt verktygsstöd samt formulera leveransmål och validera att teamets kontinuerliga arbete ligger i linje med Cambios tjänsteåtagande.

Ditt team kommer att bli en kritisk och mycket central funktion inom Cambio med både mandat och stort ansvar för att releaserna följer planer, håller hög kvalitet samt hanteras effektivt för att minimera nertid i samband med servicefönster och störningar i produktion.

Exempel på arbetsuppgifter som kommer att ligga inom teamets ansvar:

- Styrning, schedulering, koordinering av allt arbete i tjänstens alla olika miljöer för att möjliggöra test och acceptens
- Kontinuerligt rapportera och informera intressenter om miljöernas status, installerade versioner, planerade aktiviteter mm
- Rapportera relevanta KPIer för området samt driva förbättringsarbete för att säkerställa effektivitet och kvalitet i arbetsprocesser och leveranser
- Facilitering av Change Advisory Board


På Cambio uppmuntrar vi egna initiativ som bidrar till utveckling av företaget och oss själva. För oss är det mycket viktigt att du får möjligheten att växa, både personligt och karriärmässigt. Vår kultur beskrivs genom tre ord ’’Trust’’ ’’Care’’ ’’Together’’ som karaktäriserar allt vi gör på Cambio.

Om Dig

För att du ska lyckas och trivas i denna för Cambio mycket viktiga roll behöver du vara målinriktad och strukturerad, positiv till utmaningar och ha en förmåga att tänka nytt. Du ska kunna inspirera och leda medarbetare och din omgivning på en resa mot nya arbetssätt, större ansvarstagande och nya samverkansformer där vi tillsammans fokuserar på vad som är viktigast för att vi som organisations ska lyckas leverera en högkvalitativ tjänst.

Eftersom tjänsten består av ett flertal komponenter i form av egenutvecklade system, tredjepartsprodukter, integrations- och konfigurationstjänster samt support och drift ser vi att en tidigare erfarenhet av tjänsteleverans är viktig för att lyckas.

Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper och din förmåga att konkret kunna beskriva hur du skulle ta dig an denna spännande och utmanande roll.

Krav:

- Gedigen erfarenhet från ledarskap och praktiskt arbete inom Release och Deploy Management
- Erfarenhet från ledande roll inom Produkt- och Tjänsteleverans
- Mycket god kunskap om ITSM processer i praktiken
- Stor erfarenhet av Change Advisory Board arbete och ledning
- Erfarenhet av och förmåga att definiera och implementera relevanta och mätbara KPIer
- Kunskap om och praktisk erfarenhet av att implementera och utveckla verktyg, processer och arbetsrutiner inom leveransområdet
- Förmåga att kommunicera obehindrat på svenska och engelska i tal och skrift
- Kunna resa på regelbunden basis inom Sverige


Meriterande:

- Erfarenhet från IT ledning eller motsvarande inom Hälso- och sjukvårdssektorn
- Erfarenhet av Knowledge Management och gärna KCS


Placeringsort: Linköping eller Stockholm

Omfattning: Heltid

Sista ansökningsdag: 18 februari

Anställningsform: Tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning

Vi ser fram emot din ansökan!

Läs mer om oss här! (https://www.cambio.se/om-oss/)

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Cambio
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 januari 2021
  • Ansök senast: 18 februari 2021

Liknande jobb


27 december 2024

Objektspecialist IT

Objektspecialist IT

20 december 2024

Process Lead - Incident & Problem Management

Process Lead - Incident & Problem Management

20 december 2024

Global Sales Engineering

Global Sales Engineering

17 december 2024