Manager SSC AP & AR till OneMed i Göteborg

Manager SSC AP & AR till OneMed i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
OneMed Sverige AB är en av Sveriges ledande distributörer inom medicintekniska produkter och tjänster med cirka 350 medarbetare på fyra platser i Sverige. Vi är ett snabbväxande bolag där vår fortsatta framgång bygger på våra medarbetares engagemang och drivkraft att utvecklas. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft och erbjuder dig en trygg anställning i en stor koncern med fokus på tillväxt. Nu söker vi en proaktiv och kommunikativ Manager Shared Service Center, som vill stötta organisationen i arbetet med att effektivisera och utveckla AP & AR processerna.

Du är en engagerad person med känsla för service, som trivs i ett entreprenörsdrivet bolag med snabba beslutsvägar. I tjänsten ingår personalansvar och du har ett intresse för ledarskap och besitter god förmåga att coacha medarbetare. Det är viktigt att du har lätt för att kommunicera och skapa goda relationer, då du i denna roll har många kontaktytor. Du  kommer vara en del av Finance SE’s seniora team och rapporterar direkt till Finance Director. 

På vårt kontor i Tagene möts du av en energifylld och välkomnande atmosfär. Här erbjuds en trevlig arbetsmiljö med nyrenoverade mötesrum och loungeytor, personalgym, massör på arbetsplatsen och gratis parkering. Utöver Finance finns här HR, Inköp, Private label, Supply Chain och vårt största lager i Sverige på ca 16 000 kvm.
Vi erbjuder även en trygg anställning med kollektivavtal, tjänstepension, försäkringar och friskvårdsbidrag.

Ansvarsområden
Som SSC Manager kommer du vara huvudansvarig och sammanhållande för ett kvalitetssäkrat arbetssätt på kund- och leverantörsreskontra tillsammans med ditt team. Du har personalansvar för ett kompetent team om sex medarbetare, som du coachar och stöttar. Vidare kommer du även ha en viktig roll i att utveckla och effektivisera processer och här finns stora möjligheter att påverka och på ett nytänkande sätt förbättra och samordna arbetsuppgifter. Du är van vid att arbeta självständigt samtidigt som du ingår i ett team, som du arbetar tätt tillsammans med och stöttar. 

Du arbetar även självständigt med nedan arbetsuppgifter:
Ansvar för AP & AR SSC samtliga processer och samordning av dessa med verksamheten/bolagen och att de följs och är dokumenterade.
Ansvar för utveckling av AP & AR SSC processer och den digitala förändringsagendan
Ansvar för att tillsammans med Finance Director och Financeavdelningen sätta mål och utvecklingsagenda för AP & AR SSC
Säkerställa att lagar och regler samt intern control efterlevs inom de SSC processerna man ansvarar för
Leda och utveckla AP & AR teamets medarbetare
Kontakt med banker, leverantörer, kunder och revisorer


Kvalifikationer
Vi söker dig som är Civilekonom eller motsvarande och har fem års dokumenterad erfarenhet av att självständigt ha arbetat med redovisning samt kund- och leverantörsreskontra, gärna i ett internationellt bolag med SSC/FOC organisation Tidigare erfarenhet som ledare med personalansvar är en fördel. 

Som person är du driven, proaktiv och lösningsorienterad. Du är noggrann, strukturerad, har en god analytisk förmåga och är inte rädd för att utmana ”the way of working” för att förbättra processer. Ditt arbete präglas av ett nyfiket förhållningssätt, initiativförmåga och en stark vilja att utveckla såväl dig själv som verksamheten framåt. Då rollen innefattar många dagliga kontaktytor ställs höga krav på att du är kommunikativ, pedagogisk och samarbetar väl med andra.

Du behärskar svenska och vårt koncernspråk engelska i både tal och skrift. Att du är processorienterad och är en van användare av olika affärssystem samt är vass i Excel ser vi som en självklarhet. Erfarenhet av Jeeves samt erfarenhet av SSC/FOC från större organisation är meriterande men inget krav. 

Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar OneMed med Randstad Finance. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag 2022-06-19, ansök därför så snart som möjligt.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Vi frågor om tjänsten kontakta vår ansvariga Rekryteringskonsult:
Sofia Hallberg, sofia.hallberg@randstad.se alt 0733-570836

Vi ser fram emot din ansökan!

Om företaget
OneMed är Norra Europas ledande partner till hälso- och sjukvården, med ett heltäckande sortiment inom medicinsk förbrukningsmateriel samt tillhörande verksamhetsförbättrande tjänster och stödsystem. Vårdgivare i hela Europa vänder sig till oss för att få hjälp att bättre möta sina patienters behov.

Med oss som partner kan de förbättra vårdkvaliteten, sänka totalkostnaderna och samtidigt förbättra sina resultat inom hållbarhets- och CSR arbete. OneMed erbjuder sina kunder en helhetslösning och kan genom en nära dialog vara en samarbetspartner som förstår hälso- och sjukvårdens behov. 

OneMed är en del av Asker Healthcare Group som består av mer än 30 företag i 14 länder och omsätter cirka 8 miljarder SEK.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 juni 2022
  • Ansök senast: 19 juni 2022

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


20 december 2024

Team Manager

20 december 2024

20 december 2024