Manager Strategic planning and procurement till Ascom i Göteborg

Arbetsbeskrivning

Ascom is a global solutions provider focused on healthcare ICT and mobile workflow solutions. The vision of Ascom is to close digital information gaps allowing for the best possible decisions – anytime and anywhere. Ascom’s mission is to provide mission-critical, real-time solutions for highly mobile, ad hoc, and time-sensitive environments. Ascom uses its unique product and solutions portfolio and software architecture capabilities to devise integration and mobilization solutions that provide truly smooth, complete and efficient workflows for healthcare as well as for industry, security and retail sectors. Ascom is headquartered in Baar (Switzerland), has subsidiaries in 15 countries and employs around 1,300 people worldwide. Ascom registered shares (ASCN) are listed on the SIX Swiss Exchange in Zurich. For further information visit www.ascom.com 

Ansvar och huvudsakliga arbetsuppgifter

Du kommer att vara en nyckelperson inom Ascoms logistikfunktion där du tillsammans med din grupp ansvarar för vår Globala Demand Planning Processen vilket innefattar prognos, materialtillförsel, lageroptimering, transportplanering, leverantörsutveckling, kvalitet och order samt tull. Teamet ansvarar även för att basdata i de olika systemen är tillförlitliga och att kommunikationen med leverantörer och andra funktioner såsom produktutveckling, sälj, produktion, eftermarknad/repair fungerar på ett professionellt sätt. Du har personalansvar för fem personer och rapporterar till Supply Chain Manager som är placerad i Göteborg.

Tjänsten innebär b.la.

• Ansvara för den dagliga driften och kvalitetsarbetet inom området
• Ansvara för utveckling av funktionen och dess medarbetare
• Ansvar och utveckling av logistikprocessen kopplat mot leverantörsledet
• Huvudansvar för anskaffning av produkter
• Ansvara för lageroptimering såväl centrallager såsom hubar och kundspecifika projekt
• Genomföra analyser och arbeta för optimering av varuflöden
• Driva förändringar och ständiga förbättringar inom Planning Processen
• Huvudansvarig för basdata och dess uppsättningar i affärssystem/ inköpssystem
• Samordningsansvarig för demand planning på global nivå
• Stödja övriga avdelningar inom Ascom
• Stödja säljorganisationen med information såsom:
• Prognosinformation
• Artikel/produktinformation
• Lager/ leveranssituation
• Ansvarig för tull och transporter


                     

Bakgrund och erfarenhet

För rollen krävs att du har en relevant högskoleexamen inom Supply Chain/Logistik/Ekonomi och för att bli framgångsrik i rollen förväntas att du har god erfarenhet av en liknande befattning kopplat till tillverkande industri/produktion. Du har förmågan att se till helheten och tänka strategiskt tillika att du är operativ och kan gå ned på detaljnivå. Du är en duktig ledare som har förmågan att coacha, motivera och entusiasmera dina medarbetare. Du har god erfarenhet av ERP system med fördel MS Dynamics och vi ser gärna att du har varit med och drivit systemprojekt. Det är meriterande om du har god kompetens inom i tullfrågor. Då kommunikationen är central i rollen med mycket internationella kontakter förväntar vi oss att du har mycket goda kunskaper i engelska såväl i tal som i skrift. 

 

Personliga egenskaper

Som person är du engagerad och drivande, tycker om att ta dig an nya utmaningar och håller ett högt tempo. Du klarar av att driva många processer samtidigt och har en förmåga att göra rätt prioriteringar. Prestigelöshet är en egenskap som stämmer väl in på dig och du trivs med att arbeta i en utåtriktad roll med många kontakter i olika länder. Kvalitet är viktigt för dig och du har en naturlig förmåga att ta ett stort ansvar i ditt arbete. Du har ett ansvarsfullt arbetssätt och är noga med uppföljning. Att sträva efter nytänkande och förbättringar ser du som en självklarhet.

 

Ansökan

Vi samarbetar med PS Partner i denna rekrytering, ansök på www.pspartner.se För ytterligare information kontakta rekryteringskonsult Johan Sjöberg på 0761-709851 eller via mail johan.sjoberg@pspartner.se

 

Vi arbetar med löpande urval vilket gör att vi gärna tar emot din ansökan snarast möjligt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Johan Sjöberg

Lena Wadenby

Anna Petersson

Gabriella Christiansen

Mats Törn

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PSPartner Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 29 december 2016

Besöksadress

FABRIKSGATAN 7
None

Postadress

Fabriksgatan 7
Göteborg, 41250

Liknande jobb


21 augusti 2024

Habia - Logistikchef

Habia - Logistikchef

12 augusti 2024

Customer Service Manager

12 augusti 2024