OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om rollen
I rollen kommer du att vara ansvarig för PhoneLifes supply chain-funktion och arbeta med optimering av företagets in- och utgående flöden. Du ansvarar även för utveckling och hantering av de olika inköpskategorierna. I ditt dagliga arbete ingår att definiera och implementera långsiktiga och effektiva leveranslösningar globalt på ett sådant sätt att företagets mål om kortare leveranstider, ökad effektivitet och reducerade kostnader uppfylls. Du rapporterar till VD.
Rollen innebär både strategiskt, taktiskt och operativt arbete och du måste trivas i en dynamisk miljö där eget initiativ och handlingskraft är avgörande.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Strategiskt, taktiskt och operativt arbete med inköp och logistikfrågorKontinuerlig arbeta med förbättringar rörande kostnad, effektivitet och ledtid i hela leveransflödetStödja övriga funktioner inom organisationen i frågor som rör supply chainHantera och utveckla relationer med strategiska inköps- och logistikpartnersUtveckla supply chain-funktionen för att möta framtida krav, både interna och externaUtveckla och implementera planeringsmetodik för t.ex. S&OP, Master planning och Supply planning
Erfarenhet och kompetens
I den här rollen söker vi dig som har minst tre års erfarenhet från en liknande position, inom retail, och med erfarenhet av e-handel. Du bör också ha en relevant akademisk utbildning inom exempelvis ekonomi eller supply chain. Rollen ställer även krav på god ledarskapsförmåga.
Tjänsten kräver också att du har erfarenhet av förhandlingar samt erfarenhet av att identifiera, utveckla och implementera lösningar inom leveransflöden. Utmärkta kunskaper i svenska och engelska är ett måste.
Avgörande för din framgång i rollen är att du har en stark egen drivkraft, att du är van vid snabba beslut och agerande samt inte tvekar att ta egna initiativ. Vidare är du en lagspelare som har lätt för att kommunicera med och motivera din omgivning.
För rätt person kan PhoneLife erbjuda en nyckelroll i ett företag med god tillväxt och tydlig expansionsagenda där du får möjlighet att successivt bygga en supply chain-plattform och bidra i en spännande tillväxtresa.
Ansökan
Ansökan och CV skickar du in via vår hemsida: http://valueone.se/aktuella-jobb/. Vi hanterar ansökningar och tillsätter tjänster löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor om uppdragen är du välkommen att kontakta Olof Widmark på telefon: 070-786 80 99.
ValueOne är specialister inom supply chain management, inköp och logistik. Vi erbjuder våra kunder tjänster inom tre affärsområden: uthyrning av inköp- och logistikkonsulter, rekrytering av inköpare och logistiker samt utveckling av företags supply chain verksamheter vad avser strategi, modell, metod, process, organisation och kompetens.