Manager Workforce Management

Manager Workforce Management

Arbetsbeskrivning

E.ON är ett internationellt privatägt energiföretag. 70.000 medarbetare i 15 länder arbetar dagligen för utvecklingen av tekniska innovationer och användarvänliga kundlösningar för den nya energivärlden. Vi är det första stora energibolaget som verkligen fokuserar på framtidens energilösningar genom våra affärsområden för smarta nät och kundlösningar.

Malmö, Norrköping, Sollefteå | Tillsvidare
 Hos oss är alla olika, men vi har en sak gemensamt. Vi brinner för att driva omställningen till förnybar och återvunnen energi i samhället. Det gör vi genom innovation, engagemang och ansvarskänsla. Och framför allt – vi gör det tillsammans!

Om teamet och tjänsten
Workforce management-teamet ansvarar för E.ON Kundsupports viktiga arbete med driftledning i realtid, volymprognoser, analyser av resursbehov och bemanningsplanering. En annan del utav teamet jobbar med vår telefoniplattform och vidareutveckling utav denna. I gruppen finns även medarbetare som koordinerar inköp utav inhyrda medarbetare och har ett övergripande kontorsansvar. Teamet består av tio medarbetare fördelade på våra orter Malmö, Norrköping och Sollefteå.

I rollen som Manager för Workforce Management-teamet kommer du att leda och utveckla teamet i deras dagliga arbete samt initiera och driva vidareutveckling av våra arbetssätt och ständiga förbättringar. Vi har ambitionen att bland annat förbättra vårt prognostiseringsarbete för att förstå marknaden och våra kunders beteende och mönster ännu bättre och därmed kunna bemanna vår verksamhet för att ge bästa möjliga kundupplevelse. Du har ett nära samarbete med verksamheten och gruppcheferna i vår Front Office-verksamhet och en viktig uppgift för dig är att fortsätta främja nätverksbyggande och samarbete för att ni tillsammans ska kunna utveckla verksamheten. 

Tjänsten är placerad i Norrköping, Malmö eller Sollefteå.

Vi söker
För att trivas och lyckas väl i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet av att arbeta med en workforce management funktion men du kan också vara ekonom med bakgrund inom business controlling eller liknande. Det är positivt om du har du erfarenhet av bemanningsplanering, prognostiseringsverktyg, IT-relaterade frågor och är tekniskt intresserad. Du har ett stort intresse för omvärlden och trender samt talar och skriver flytande på både svenska och engelska.

Vi tror att du är en person som leder med passion och riktning och tar ansvar för att skapa resultat. Du har ett genuint intresse för dina medarbetare och tror att det bästa sättet att nå framgång är att stödja och utveckla dem. Eftersom WFM-teamet är under ständig utveckling har du förmågan att ifrågasätta och tänka nytt samtidigt som du skapar stabilitet i vardagen. Vi tror att du är analytiskt lagd, nyfiken på digitala lösningar och bra på att nätverka och främja samarbete över gränser.

Varmt välkommen in med din ansökan! Sista ansökningsdag är den 7 mars.


För frågor om tjänsten, vänligen kontakta:
Sara Stiber, +46 706 664626

För fackliga frågor, vänligen kontakta:
Michael Andersson, Ledarna, +46 705 250129 
Bodil Sundmark, Unionen, +46 10-2283196 
Carl-Johan Johansson, Akademikerna, +46 702 163611

Kontaktpersoner på detta företaget

Tommy Vati
+46 730344270

Sammanfattning

  • Arbetsplats: E.ON Kundsupport Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 februari 2022
  • Ansök senast: 7 mars 2022

Besöksadress

AddressLine t.b.d.
None

Postadress

Carl Gustafs Väg 4
Malmö, 20509

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024