OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Har du kanske arbetat några år på entreprenadsidan med bland
annat entreprenadjuridik och kontraktuppföljningar och är nyfiken på
beställarsidan? Eller har du kanske bara suttit på beställarsidan och vill se
hur det fungerar på andra sidan? Är du dessutom affärsdriven och vill arbeta på
ett bolag stort fokus på framtidens teknik? Då borde du ta chansen och söka
till tjänsten som mängdreglerare till vår kund i Kista!
Om rollen som mängdreglerareSom mängdreglerare hos vår kund kommer du att få en
variationsrik vardag, där du kommer att få möjlighet att arbeta både mot
beställar- och entreprenadsidan. Företaget har som ambition att arbeta allt mer
mot beställarsidan på sikt. Du kommer bland annat att arbeta med att gå igenom
mängdunderlag och kontrollera att det stämmer överens med de uppskattade
beräkningsunderlagen. Till hjälp har företaget utvecklat ett unikt digitalt
verktyg för mängdreglering, där processen och alla arbetsflöden blir
lättöverskådliga och kvalitetssäkrade. En del av arbetet går därför ut på att
utbilda kunderna i systemet och hur de bör arbeta med mängdreglering. Du kommer
också att delta på en del av kundens möten när de går igenom ekonomin. Ungefär
20 % av din tjänst kommer dessutom att ägnas till ett annat område beroende på
din kompetens och ditt intresse, exempelvis sälj, support, juridik, dataanalys,
utveckling eller dylikt.
Du erbjuds•En teknikfokuserad, innovativ och affärsdriven arbetsplats
med unika digitala verktyg och engagerade kollegor
•Möjlighet att arbeta med spännande projekt på både
beställar- och entreprenadsidan
•Möjlighet att bidra till samhällsnytta genom att minska de
ekonomiska förluster som sker genom felaktigt godkända mängdunderlag
•Förmånsbil
•Friskvårdsbidrag
•Möjlighet att arbeta hybrid
•Möjlighet att ha med hund till kontoret
Din profilFör att trivas i rollen som mängdreglerare är det
viktigt att du är konsultmässig och drivs av affären, du har ambition att växa
med bolaget. Du är pedagogisk och trivs i mötet med andra människor och räds
inte att sitta i förhandlingar. Du är dessutom noggrann och mån om att allt ska
bli rätt enligt juridiken. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig
lämplighet i denna rekryteringsprocess.
För att vara aktuell för tjänsten som mängdreglerare
bör du uppfylla nedan:
•Eftergymnasial utbildning inom relevant område, exempelvis
som mätingenjör, mättekniker, entreprenadingenjör, anläggningsingenjör,
byggledare eller motsvarande relevant arbetslivserfarenhet. Viktigt att du fått
med dig goda kunskaper inom entreprenadjuridik.
•Minst 5 års erfarenhet inom bygg-/anläggningsbranschen där
du ska ha arbetat med entreprenadjuridik och kontraktsuppföljning i minst 2 år
av dessa i en roll som exempelvis entreprenadingenjör, projektingenjör, contract
manager, mätchef eller liknande
•Flytande svenska i tal och skrift
•B-körkort
Det är dessutom meriterande om du har:
•Erfarenhet av mängdreglering
•Kunskap inom beräkningsmjukvaror som Gemini, SBG och/eller
AutoCAD
Om vår kundVår kund är ett teknikkonsultbolag som erbjuder
kvalificerade konsult- och digitaliseringstjänster för bygg- och
anläggningsbranschen. Bolaget grundades 2015 och består idag av 10 personer,
varav 5 arbetar som mängdreglerare. De erbjuder en unik kombination av
djupgående mängdregleringsexpertis och innovativ teknologi genom en
egenutvecklad molnbaserad mjukvara, vilket möjliggör realtidsinsikter och
datadriven beslutsfattning för sina kunder säkerställande av ökad effektivitet,
kostnadsbesparingar och förbättrade projektresultat. De sitter i trevliga och
mysiga lokaler i Kista, där hundar är välkomna.
Om oss på Framtiden ABVi på Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering,
vi vill göra skillnad i människors liv. Skillnad gör vi genom att hjälpa
människor att hitta rätt jobb och rätt kollega. Vi är specialister på att
rekrytera rätt talanger till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i
Sverige samt i Oslo.
För denna tjänst kommer du att bli direktanställd hos vår
kund.
RekryteringsprocessenVår rekryteringsprocess består av följande steg:
•Granskning av CV och urvalsfrågor
•Telefonavstämning
•Kompetensbaserad intervju med Framtiden
•Intervju med vår kund
•Digitalt kompetenstest
•Referenstagning
VillkorStart: Enligt överenskommelse
Ort: Kista
Omfattning: Heltid, kontorstider
Vi behandlar ansökningar löpande, tjänsten kan därför komma
att tillsättas innan sista ansökningsdag har passerat. Välkommen med din
ansökan redan idag!
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Gustavsson
Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson
Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996