Mångsidig ekonomiassistent / säljassistent

Arbetsbeskrivning

Frico AB Presentation Vill du kombinera arbete inom ekonomi med säljsupport och kundkontakter? Vi söker nu en mångsidig ekonomiassistent / säljassistent för rekrytering till Frico AB i Partille. Du kommer att få arbeta med varierande arbetsuppgifter tillsammans med engagerade medarbetare i trevliga lokaler. Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag. Arbetsuppgifter I rollen som ekonomiassistent / säljassistent kommer du att tillhöra finance/account och sales support. I den del av tjänsten som fokuserar på ekonomi kommer du bland annat att: - stämma av bankkonton, bokföra räntor och avgifter - hantera internfakturering samt sköta avstämningar av mellanhavanden mellan koncernbolagen - hantera övrig manuell fakturering och manuella kreditnotor - hantera viss bokföring och kontering av vissa leverantörsfakturor - uppdatera valutakurser i affärssystemet - hantera direktutbetalningar från bank och kontantkassa (personalutlägg, skatter, kundbonus med mera) - ta fram och registrera Intrastatrapportering (försäljnings- och inköpsstatistik) - ta fram och rapportera periodisk sammanställning (försäljning till EU-länder) - delta i momsrapportering samt i ekonomisk rapportering till moderbolaget och om kunskap och intresse finns ansvara för att bygga upp ett anläggningsregister - delta i övriga rutiner på ekonomiavdelningen. I den del av tjänsten som fokuserar på säljsupport kommer du bland annat att: - samtala med kunder angående leveranser, priser, lagerläge med mera - hantera kundordermottagning via mejl, fax och telefon - handha ekonomisk reglering av kundreturer och reklamationer - sköta allmänna fakturajusteringar/korrigeringar - lägga upp kunder i affärssystemet, ta kreditupplysningar och underhålla kundregistret. - vara back-up i telefonväxeln vid sjukdom och semester med mera. Utbildning/erfarenhet Vi söker dig som är minst gymnasieekonom med tidigare erfarenhet av arbete på ekonomiavdelning. Du har också gärna erfarenhet från någon sälj- eller kundsupportavdelning. Vidare har du erfarenhet av att arbeta i ett större affärssystem och besitter goda kunskaper i MS Office, främst Excel. Du är också duktig på att uttrycka dig i tal och skrift samt har goda kunskaper i engelska. Som person är du strukturerad, flexibel, noggrann och stresstålig. Du är en engagerad lagspelare som är öppen och har lätt för att kommunicera både med kunder och med arbetskollegor. Företagsbeskrivning Frico utvecklar och marknadsför tekniska produkter och system som skapar komfortabelt inomhusklimat. Inom produktområdena luftridåer, värmestrålare och värmefläktar är Frico marknadsledande. Vi är ett framgångsrikt och stabilt företag som har funnits i mer än 75 år och har 50 anställda i Sverige med huvudkontor i Partille. Bolaget ägs av Systemair AB, en koncern inom ventilation med säte i Skinnskatteberg. Vår försäljning sker via våra egna dotterbolag, systerbolag samt återförsäljare varav cirka 70 % går på export. Fricos arbetsmiljö präglas av spontanitet, flexibilitet och humor. Företagets hemsida http://www.frico.se/eng Sluttext Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld. Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Frico AB
  • 1 plats
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 9 september 2010
  • Ansök senast: 6 oktober 2010

Liknande jobb


Ekonomiassistent - Jönköping

Ekonomiassistent - Jönköping

20 november 2024

20 november 2024