Ma/NO/tekn 4-6

Ma/NO/tekn 4-6

Arbetsbeskrivning

Lund skapar framtiden – med kunskap, innovation och öppenhet! Vi vågar tänka stort, visa handlingskraft och med tillit låta nya idéer växa till hållbara lösningar. Vill du vara med och skapa framtiden med oss?


Barn- och skolförvaltningen arbetar för att skapa likvärdighet och goda förutsättningar för barn och elever att nå målen. Vi arbetar för en enhetlig och tydlig styrning för skola och förskola och en ändamålsenlig och effektiv organisation. Vidare strävar vi efter att skapa förbättrade förutsättningar för utveckling och kvalitet i verksamheten.



Om oss

Inbäddad i grönska ligger Gunnesboskolan som består av två delar, Gunnesboskolan F–9 med fritidshemmet FLISA.

På skolan går sammanlagt cirka 550 elever varav 360 elever tillhör Gunnesboskolan F-6. Skolan är tvåparallellig med åldershomogena klasser från F-9 och treparallellig i åk 7.

Fritidshemmen FLISA (F-3) är integrerat på skolan och består av avdelningarna Safiren, Bärnstenen, Månstenen och Diamanten. Fritidshem för åk 4-6 är placerat på Hubertusgården, cirka 10 minuters promenad från skolan.

Vi vill att alla barn och vuxna ska trivas på Gunnesboskolan och komma till skolan med glädje. Vi bidrar till trygghet, engagemang och mod genom att all personal känner sig trygg och är engagerad. Vi har ett trygghetsteam på skolan. Vi erbjuder styrda rastaktiviteter på våra raster och har rastvärdar ute på våra raster.

Vi arbetar med Kooperativt lärande (KL). Det handlar om att skapa positiva möten mellan människor där vi blir resurser för varandra och stöttar varandra framåt. Elever ska känna att de behöver varandra och är viktiga i varandras lärande. 

Under läsåret 19/20 har vi startat upp vår NPF-satsning gällande hur man bemöter barn och elever med NPF (neuropsykiatrisk funktionsnedsättning). Vi har startat upp arbetet med att läsa Bo Hejlskovs bok - Hantera, utvärdera och förändra. 

Målet med vår stasning är att :

- få en grundläggande förståelse för och ökad kunskap om barns och elevers olika perceptuella och kognitiva förutsättningar.
- få inblick i hur det kan vara att leva med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar samt hur det kan upplevas att vara vårdnadshavare till ett barn med NPF
- få kännedom om anpassningar och organisationsstrukturer som kan ge förutsättningar att skapa en tillgänglig lärmiljö och ökad delaktighet för alla barn och elever.

Inför höstterminen 2020 behöver vi förstärka med ytterligare pedagoger och vi söker därför ytterligare två lärare för undervisning i matematik, NO och teknik.

Arbetsuppgifter

Uppdraget som lärare innebär att du planerar, genomför och utvärderar undervisningen i linje med läroplanens intentioner. Du planerar verksamheten på ett målorienterat sätt och ansvarar för att följa upp, bedöma och dokumentera elevernas kunskapsutveckling. I tjänsten ingår mentorskap i varsin klass.

Som lärare på Gunnesboskolan deltar du även i skolans utvecklingsarbete och vi erbjuder alla pedagoger kompetensutveckling inom NPF. 

Vi välkomnar nya tankar och idéer och vill att man som lärare håller sig uppdaterad på nya forskningsrön inom skolområdet.

Vi söker dig som

Vi söker dig som har lärarexamen mot grundskolans tidiga år och behörighet i ovan nämnda ämnen. Du har tidigare erfarenhet av att undervisa och en förmåga att kunna se varje enskild elevs behov av utveckling, i förhållande till läroplan och kunskapskrav. Det är meriterande om du även tidigare har arbetat som klassmentor. Vi ser gärna att du är intresserad och kunnig av IT i lärandemiljö.

I rollen som pedagog är du en tydlig ledare och du arbetar aktivt med att hitta olika vägar för att skapa engagemang och delaktighet bland dina elever. Din kommunikativa förmåga är mycket god och du har väl fungerande relationer med såväl elever som vårdnadshavare. Som person är du initiativrik, ansvarstagande och lösningsfokuserad. Du har lätt för att samarbeta med dina kollegor och ser arbetslaget som en viktig resurs i arbetet.

Då vi tillämpar löpande urval ser vi gärna att du skickar in din ansökan så snart som möjligt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Barn- och skolförvaltning
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 maj 2020
  • Ansök senast: 2 juni 2020

Liknande jobb


Lärare 4-6, Hertingskolan

Lärare 4-6, Hertingskolan

22 oktober 2024

Vikariat  lärare åk 4-6 SO/ENG Askebyskolan Vt2025-Ht 2025

Vikariat lärare åk 4-6 SO/ENG Askebyskolan Vt2025-Ht 2025

29 oktober 2024