OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Experis erbjuder kompetensförsörjning av chefer och specialister – via konsultverksamhet,
rekrytering och projektlösningar. För att kunna sätta oss in i våra kunders och kandidaters behov har vi fyra specialistområden; Engineering, IT, Executive och Finance, men vi kan även hjälpa till inom exempelvis Sales & Marketing. Genom att kombinera vår branscherfarenhet med vår kunskap om människans potential får vi såväl individer som verksamheter att växa och utvecklas. Experis finns på ett 30-tal orter i Sverige och i mer än 50 länder världen över.
Mantena Sverige AB är ett dotterbolag till Mantena AS som ingår i den norska NSB-koncernen. Mantena har cc 1100 anställda fördelade på 10 underhållsenheter i Norge och Sverige. Mantena Sverige är ett modernt företag med affärsmässiga mål som ansvarar för underhåll av Pågatågen i Skåne på uppdrag av Skånetrafiken. Utöver huvudkontor/ underhållsdepå i Helsingborg har Mantena Sverige även en underhållsdepå i Boxholm och en i Umeå. Företaget har i dagsläget ca 80 anställda och en beräknad omsättning på 180 Mkr 2014. Läs mer på www.mantena.se
I denna rekrytering samarbetar Mantena med Experis Sverige
Arbetsbeskrivning
Mantena Sverige AB stärker sin organisation och söker nu en inköpschef till den svenska verksamheten. I rollen ansvara du för att bygga upp och vidareutveckla bolagets inköp, lager och logistikfunktion. Du ansvarar för dess rutiner och processer och medverkar till att långsiktigt driva dessa processer så att de bidrar till att företaget når sina strategiska och operativa mål. Som inköpschef ansvarar du för;
-Att leda, följa upp och utveckla företagets strategiska och operativa inköp
-Att ta fram, följa upp och styra budgeten för inköp, lager och logistik
-Att upprätta specifikationer för inköp av reservdelar, komponenter, verktyg, utrustning och tjänster
-Att utveckla och implementera rutiner och processer inom logistikområdet
-Att förhandla och upprätta avtal med leverantörer
-Att säkerställa en effektiv materialförsörjning och ansvara för bolagets kapitalbindning i lager
-Att initiera och driva logistik- och inköpsprojekt som t.ex. lageroptimering och kostnadsbesparingsprojekt
-Att följa upp nyckeltal och vid behov vidta åtgärder för att nå mål inom logistik- och inköp
Du har personalansvar för en person, ingår i bolagets ledningsgrupp och rapporterar till VD.
Vem är du?
För att lyckas i rollen ser vi att du har en akademisk bakgrund inom relevant område och erfarenhet från strategiskt inköp. Du har en förmåga att arbeta både strategisk och operativt och drivs av att utveckla och förbättra funktion och processer inom området. Som person är du ansvarstagande, affärsmässig och har en god samarbetsförmåga.
Du har en god ledarskapsförmåga och har förmågan att motivera och engagera medarbetare. Du har en god kommunikationsförmåga i både tal och skrift i både svenska och engelska.
För rätt kandidat finns stora möjligheter till en utvecklande och utmanande roll där du blir en nyckelperson till att Mantena når sina strategiska och operativa mål.
Kontaktperson
Sök tjänsten genom att klicka på ”Ansök” nedan med ett registrerat och uppdaterat CV. Vi vill ha din ansökan senast den 4 juni men urval kommer att ske löpande så vi ser gärna att du skickar in din ansökan omgående. För mer information om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Gösta Dreifeldt på Experis Sverige, tel: 042-37 16 45.
Kontaktpersoner på detta företaget
Bernt Legersjö
Martin Årstrand
0155-202582
Maria Håkansson
+46 (0)660-59972
Olof Salmonsson
063-576671
Karin Backman
063-57 66 63
Carina Riström
+46 21 15 19 47
Tom Jakobsen
0910-58 66 92
Lotta Holme
08-452 3328
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Thomas Andersson
016-15 57 33