Margin Specialist | Lyreco Advantage | Borås

Margin Specialist | Lyreco Advantage | Borås

Arbetsbeskrivning

Söker du ett jobb där du är med och bidrar till utvecklingen av affärer samtidigt som du har en analytisk förmåga och vill projektleda prisjusteringsprocessen? Som Margin Specialist kommer du vara spindeln i nätet och agera som en partner till våra avtalsansvariga säljare. Är det dig vi söker? Välkommen med din ansökan!

Om Lyreco Advantage
Lyreco Advantage är marknadens ledande leverantör av produkter och lösningar inom kontor, städ & hygien, kök & servering, skola & förskola, möbler, förpackningsmaterial, sjukvård & omsorg, datortillbehör och profil/branding, för dagens och morgondagens arbetsplatser.

Vi är övertygade om att rätt utrymmen på din arbetsplats ger dig förutsättningarna för att trivas. Som vi säger - "When your space works, everything works".

Våra kunder finns i alla storlekar, från offentliga verksamheter, stora privata företag och organisationer till småföretag och privatpersoner. Våra kunder kan handla där det passar dem bäst; i våra 11 butiker, via säljare, kundtjänst eller direkt på nätet, läs mer på www.staplesadvantage.se

Lyreco Advantage Sverige har sitt huvudkontor i Borås, ett toppmodernt lager i Växjö och säljkontor i Stockholm och Göteborg.

Arbetsuppgifter
Som Margin Specialist ingår du i vårt väletablerade Commercial Team och bidrar till att utveckla våra affärer som en partner till våra avtalsansvariga säljare.

I rollen ligger ditt främsta fokus på att utveckla våra affärer som en partner till våra avtalsansvariga säljare. Du ska genom analyser av kunders köpbeteende guida kunderna till att göra rätt miljöval utifrån inköpsbeteende och produktval samt identifiera möjligheter att utöka produktområden som kunder idag inte handlar av oss. Tillsammans med avtalsansvariga säljare, inköpsavdelning och Supply Chain driver du olika projekt för att främja verksamheten. Du ansvarar även för att projektleda prisjusteringsprocessen genom att samla in information om kommande prisjusteringar via vår inköpsavdelning och tillsammans med säljchefer skapa en strategi utifrån marknadssituation.

Du finner stöttning hos erfarna kollegor med samma arbetsuppgifter och du kommer ha nära kontakt med din chef och övriga delar av Commercial Team. Du utför ditt arbete i samarbete med avtalsansvarig säljare och med övriga avdelningar som bistår med information.

Vem är du?

Vi söker dig som har god erfarenhet av att arbeta i SAP och Excel, gärna med affärsmässiga överväganden. Du har arbetat med analyser och har en förmåga att fatta strategiska beslut och kan driva processer framåt. Dessutom har du goda kunskaper i såväl svenska som engelska i tal och skrift. Du är en tillgång med en akademisk examen, eller motsvarande arbetslivserfarenhet, inom exempelvis upphandling, finans, juridik eller liknande analytiskt arbete.

Du har en god analytisk förmåga och är initiativtagande. För att lyckas i rollen är det viktigt att du ser vad som behöver göras och att du utför ditt arbete med stor noggrannhet. Du arbetar målinriktat och har siktet inställt på resultatet. Det är meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i en säljande organisation och i högt tempo.

Tjänstgöringsort är tillsammans med den övriga avdelningen i Borås.

Kontaktuppgifter och ansökan

I denna rekrytering samarbetar vi med Jefferson Wells och vi är specialister på att matcha din kompetens med din nästa utmaning. För ytterligare information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sara Takahashi på telefonnummer: 070-666 91 88 eller via e-post: sara.takahashi@jeffersonwells.se

Vi arbetar med löpande urval - välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Sammanfattning

Liknande jobb


30 november 2024

29 november 2024