OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stockholm – vår huvudstad med miljoner drömmar, förväntningar och ambitioner. Vi jobbar för alla som lever här idag och i framtiden. Nu söker vi dig som vill tänka stort, nytt och annorlunda med oss – för stockholmarna.
Arbetsplatsbeskrivning
Mariehällsskolan är en F-6 skola med cirka 530 elever som öppnade 2014 i stadsdelen Annedal i Bromma.
Vi erbjuder en arbetsplats med erfarna, engagerade och positiva kollegor, en nästintill nybyggd skola med ljusa lokaler, där eleverna har möjlighet att lära med egna digitala enheter (1:1). På Mariehällsskolan finns ett genuint fokus på elevernas lärande och deras kunskapsutveckling står i centrum hos oss. Hos oss ska undervisning och utbildning vara tillgänglig för alla elever genom ett förebyggande elevhälsoarbete och undervisning av hög kvalitet. Vi arbetar ständigt för att göra vår skola bättre för alla elever som går här just nu.
Vår vision är: Kunskap ger självständighet, framtidstro och förståelse för att olikhet är en styrka.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en ny kollega till vårt mellanstadium med huvudsaklig undervisning i svenska och So samt matematik. Undervisning i andra ämnen kan också bli aktuellt beroende på din behörighet och organisationens behov. Mentorskap ingår i tjänsten. Vi tillämpar ett ämneslärarskap i mellanstadiet där lärarna undervisar fler klasser i sina ämnen. Du ingår i ett arbetslag för åk 4-6 och på ett systematiskt sätt planerar, genomför och utvärderar undervisning tillsammans med dina kollegor. Du förväntas vara en bidragande person i pågående kollegial utveckling. Vi vill att du har utbildning och erfarenhet av att undervisa i Singaporematematik.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad lärare, behörig för årskurserna 4-6 i ämnena svenska, So, bild, NO/Tk, engelska, och matematik. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av undervisning och bedömning på mellanstadiet. Det är meriterande om du har behörighet i fler teoretiska ämnen och årskurser, samt erfarenhet av att arbeta med klassrumsnära analyser och förbättrad undervisningspraktik.
Du har höga förväntningar på eleverna som uttrycks i en förväntan på alla elevers förmåga att lära. Du planerar för undervisning som tydliggör förväntningar på vad och hur eleverna ska lära. Du har ett formativt förhållningssätt där du anpassar din planering efter elevernas utveckling och resultat. Genom ett tydligt och engagerande ledarskap gör du eleverna delaktiga både i din undervisning och i din planering så att en trygg och tillgänglig lärmiljö skapas. Du har goda kunskaper i svenska i tal och skrift.
Som person har du lätt för att samarbeta och ser det som en självklarhet att arbeta kollegialt med planering av undervisningen. Du samverkar med elever, kollegor och vårdnadshavare på ett lyhört sätt. Du arbetar strukturerat mot mål och resultat. Du är driven och självgående.
Vi erbjuder dig
en utvecklingsorienterad arbetsplats där vi systematiskt arbetar med förbättringar och kvalitet
kompetensutveckling
friskvårdsbidrag
ändamålsenliga och moderna lokaler
Övrigt
Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder. Våra lokaler är tillgängliga och användbara för personer med nedsatt rörelse- eller orienteringsförmåga.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att erforderliga beslut fattas. Tjänsten kan komma att tillsättas under rekryteringsperioden.
Vi vill att du bifogar din lärarlegitimation i ansökan där dina behörigheter framgår.
Vid anställning ska du kunna visa upp giltigt utdrag ur belastningsregistret.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.