Mariestads kommun söker rekryteringshandläggare till vård och omsorg

Mariestads kommun söker rekryteringshandläggare till vård och omsorg

Arbetsbeskrivning

Att arbeta i Mariestads kommun är att göra skillnad tillsammans med andra och att utvecklas individuellt. Här behövs och uppskattas alla för det de gör – både av invånare och av arbetsgivare. Varje anställd i Mariestads kommun är en avgörande del i det viktiga arbetet med att ge service och omsorg till invånarna. Mariestads kommun fokuserar på hälsa, utveckling och delaktighet för sina anställda och ser möjligheterna hos varje person. Tillsammans skapar vi grunden för en god stad och utvecklar samhället till det vi vill att det ska vara.

I Sjöstaden Mariestad arbetar 2 500 kommunanställda från 170 yrkesgrupper inom 120 verksamhetsområden med några av Sveriges viktigaste uppdrag. Barns lärande, god omsorg, hållbar samhällsutveckling och miljöfrågor är bara några exempel på det som vi satsar på.

Sektor stöd och omsorg är en av fyra sektorer i Mariestads kommun. I sektorn ingår avdelningarna vård och omsorg, bistånd, individ- och familjeomsorg samt arbetsmarknad.

Sektor stöd och omsorg är en organisation där vi sätter människors behov av stöd i centrum. Vi arbetar utifrån ett synsätt där vi i alla led fokuserar på de resurser och den förmåga som finns hos varje människa. Ett bra bemötande och ett professionellt förhållningssätt till de personer vi möter är starka ledord för kvalitet inom socialt arbete i Mariestads kommun.





ARBETSUPPGIFTER
Är du en person som förstår utmaningen i rätt person på rätt tjänst? Gillar du att rekrytera och att finslipa rekryteringsprocessen? Har du ett intresse för det regel- och ramverk som omsluter en anställning? Då kan du vara den person vi söker!

Mariestads kommun bedriver sedan 2018 ett framgångsrikt arbete med att ställa om välfärdens yrkesområden från deltidsorganisation till heltidsorganisation. Ett led i detta arbete är att möjliggöra tillsvidareanställningar på heltid för våra kompetenta medarbetare. Vi vill säkerställa en enhetlig och kvalitetssäkrad rekryteringsprocess som en del i strävan att vara en god arbetsgivare.


KVALIFIKATIONER
Sektor stöd och omsorg kommer som ett led i detta arbete att anställa 2 rekryteringshanläggare som ska bistå enhetscheferna i arbetet med rekrytering av personal. Rekryteringshandläggarna kommer att ansvara för hela rekryteringsprocessen i samråd med enhetschefen. Vi vill också att du på ett självständigt sätt kontinuerligt utvecklar rekryteringsprocessen, kommer med egna förslag och initiativ. Du bör ha ett väl utvecklat skriftspråk och en viss grundläggande förståelse för textkommunikation.

Kvalifikationer
- Du ska gärna ha någon form av personalutbildning/ lång erfarenhet från området kan värderas likvärdigt
- Du ska ha förståelse för de delar av arbetsrätten som omgärdar rekryteringsprocessen så som LAS och MBL
- Du ska ha arbetat med rekrytering tidigare
- God vana av att arbeta med rekryteringsverktyg, vi använder Visma Recruit
- Verksamhetskunskap är meriterande


ÖVRIGT
Mariestads kommun arbetar aktivt för jämställdhet och mångfald i arbetslivet och vill därmed tillvarata de kvaliteter som en jämn könsfördelning och etnisk och kulturell mångfald kan tillföra verksamheten.

För den som erbjuds anställning inom verksamheter där man arbetar med personer under 18 år krävs utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Mariestads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länk i annonsen, inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Sammanfattning

Liknande jobb


24 oktober 2024

23 oktober 2024