OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Plan- Geodata och Mexenheten, som är en del av Samhällsbyggnadsförvaltningen, söker nu en ny medarbetare!
Vill du få möjligheten att arbeta i en växande kommun!
Vill du vara delaktig i ett team som är med och utformar framtidens Kumla?
Enheten har sammanlagt 13 medarbetare (fyra Planarkitekter, tre Kart- och GIS ingenjörer, två mätningstekniker/mätningsingenjörer och fyra inom mark och exploatering) samt en enhetschef. Vi är en viktig pusselbit i den fysiska och strategiska planeringen och vi arbetar bland annat med planeringsfrågor, nybyggnadskartor, GIS-arbeten, ansvarar för kommunen primärkarta, strategiska markköp, tomtförsäljning, markanvisning, arrenden och annan markförvaltning
Väljer du att söka arbete hos oss har du chans att komma till en enhet som präglas av öppenhet, samarbete och att vi hjälper varandra, dessa egenskaper är grundläggande hos oss. Vi sitter samlat och enhetschefen finns alltid nära och hjälper till och tar beslut. Möjlighet kommer finnas att till viss del arbeta hemifrån.
Vi erbjuder förmåner såsom friskvårdsbidrag, förmånscykel och flexibel arbetstid.
ARBETSUPPGIFTER
Du kommer vara en av fyra i vår Mark- och exploateringsgrupp. Gruppen består idag av två Mark- och exploateringshandläggare, en projektsamordnare och en Mark- och exploateringsingenjör och det är den sista tjänsten som nu blir ledig. Gruppen har ett tätt samarbete men arbetsuppgifterna innebär samtidigt att mycket av arbetet sker under eget ansvar. Det förutsätts att du utför dina uppgifter med rätt kvalitet och är effektiv i ditt arbetssätt.
Att arbeta långsiktigt och strategiskt är viktigt för en kommun som vill fortsätta växa. Där kommer du få en central roll i exploateringsprocessen och genomförandefrågorna. Du kommer ansvara för inköp/försäljning/byte av mark. Andra arbetsuppgifter kommer vara upprättande av avtal, markanvisningar, formulera beslutshandlingar och föredra för politiken. Viss typ av projektledning kan också förekomma? Rollen kan komma att utformas efter hand.
Du har alltså möjlighet att komma till en arbetsplats där det alltid är mycket på gång och där egna tankar och idéer är en viktig del i vår utveckling framåt. Att skapa god stämning, utveckla enheten och driva den framåt är också ett ansvar som gäller samtliga på enheten.
KVALIFIKATIONER
För att kunna utföra arbetet på bästa sätt behöver du vara engagerad och intresserad av att utveckla och driva vår kommun framåt. Viktiga egenskaper är att vara serviceinriktad och att kunna uttrycka dig väl både skriftligt och muntligt.
Du har en akademisk utbildning som är relevant för arbetet. Erfarenhet av fastighetsjuridik, projektledning och arbetat i en politisk styrd organisation är meriterande.
B-körkort är ett krav.
Stor vikt läggs till din sociala kompetens då du kommer ha mycket kontakter med olika aktörer.
Intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden. Vi ser fram emot din ansökan!
ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga jobbs elektroniska ansökningsblankett. Tillsättningen av tjänsten kommer grunda sig på de uppgifter du lämnar och därför är det av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings- och rekryteringsföretag.
Kumla kommun är en tillväxtkommun som ligger centralt i Örebro län och har drygt 22 000 invånare. I kommunen finns framgångsrika företag, ett rikt kultur- och fritidsutbud, god kommunal service samt utmärkta kommunikationer. Kumlas Vision 2025 innebär att vi alltid strävar efter att vara lite bättre. Genom att växa smart, satsa på barn och unga, ta hand om våra invånare och att ta tillvara på den närhet som finns blir vi lite bättre.
Vi känner oss stolta över vårt Kumla! För att se lite av det som hände under 2021 klicka här:
https://youtu.be/pJ5INELoEXU