OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Samhällsbyggnadsförvaltningen medverkar övergripande till att skapa ett bra företagsklimat i kommunen och omfattar avdelningarna; teknisk försörjning-, fastighets-, bygg- och miljö-, samt räddningstjänsten. Avdelningen för teknisk försörjning hanterar frågor om bland annat gator, infrastruktur, mark och renhållning. Fastighetsavdelningen hanterar frågor om bland annat fastighetsförvaltning, byggprojekt och bostadsanpassning. Bygg- och miljöavdelning arbetar med tillsyn, rådgivning och kontroll och räddningstjänsten arbetar med tillsyn, rådgivning och kontroll inom bland annat brandfarliga och explosiva varor och olycksförebyggande.
Avdelningen för teknisk försörjning hanterar frågor som: Gator, Infrastruktur, Kart- och GIS-frågor, Mark, Renhållning, Trafik- och trafiksäkerhetsfrågor, Vatten & Avlopp.
Arbetsuppgifter
Arbetet innebär en stor variation av uppgifter kopplat till förvaltning av kommunens fastigheter, såsom att genomföra köp och försäljning, upprätta olika former av markupplåtelser t ex arrendeavtal, nyttjanderättsavtal och avtal om servitut eller medverka i ledningsrätter, ansöka om lantmäteriförrättningar, fastighetsdeklarationer, utreda markfrågor samt annan hantering av frågor inom fastighetsrätt. I ditt uppdrag har du naturligt många kontakter med kollegor, medborgare, markägare, politiker, näringsliv och myndigheter. I arbetet ingår att fatta självständiga beslut enligt delegationsordning samt förberedelse och föredragning av ärenden i politisk nämnd. I tjänsten ingår också förvaltning av den kommunägda skogen.
Kompetenser
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom lantmäteri med breda kunskaper inom fastighetsrätt och avtalsrätt eller högskoleutbildning inom juridik med fastighetsrättslig erfarenhet. Meriterande är om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Du hanterar det svenska språket väl i tal och skrift då du i arbetet kommer att hantera juridiska texter. För att passa för denna tjänst krävs det att du arbetar strukturerat och självständigt samt kan se helheten och långsiktigheten i komplexa uppdrag. Du har förmåga att se hur såväl stora som små arbetsuppgifter bidrar till ett lyckat resultat.
Vidare är du en person som har lätt att samarbeta, är noggrann och uthållig. Du har god kommunikativ förmåga och trivs med att arbeta med många ärenden parallellt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Ett krav för anställningen är att du är en god ambassadör för Kalix kommun genom en god dialog och ett gott bemötande i alla sammanhang.
Övrigt
Tillsvidareanställning på heltid med tillträdesdag enligt överenskommelse.
Ansökningar tas emot t.o.m. 2021-05-10.
Vi tillämpar provanställning på 6 månader.
Kalix kommun är ett förvaltningsområde för finska och meänkieli. Kunskaper i dessa är meriterande.
Din ansökan behandlas enligt Dataskyddsförordningen (GDPR).
Kontaktpersoner
Rekryterande chef
Per Nilsson, tel 0923-65035
Facklig representant
Vision Kalix, Benny Rönnqvist, mail: vision@kalix.se
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare annonser.