Market & Customer insight-specialist

Market & Customer insight-specialist

Arbetsbeskrivning

Är du analytiskt lagd och har god kännedom om hur man bäst förvärvar goda marknads- och kundinsikter? Vi letar nu efter en medarbetare som är intresserad av att leda och driva marknads- och kundundersökningsprojekt hos oss! Som specialist inom Market & Customer insight hos oss kommer du att lägga mycket fokus på att analysera resultat via exempelvis fokusgrupper och konkurrent- och branschundersökningar och uppmuntra organisationen att arbeta på ett kundcentrerat sätt. Insikterna är ett stort stöd för vår produktutveckling, marknadsföringsinsatser samt för olika försäljningsinitiativ.
Huvudansvar
Genomföra externa marknads-och kundundersökningar.
Analysera resultat från projekt i syfte att ge insikter för att stödja produktutveckling och försäljningsinitiativ.
Tillhandahålla regelbundna kundinsiktsrapporter och varumärkes-/NPS-trackers till företagsledningen samt att koordinera och kommunicera om våra kundinsikter till hela organisationen.
Skapa kundinsikter genom att stödja verksamheten i kvantitativa och kvalitativa undersökningar på segmentsnivå, till exempel genom djupintervjuer och/eller fokusgrupper samt utifrån lokala undersökningsprojekt och övrig marknadsinformation.
Utveckla och leda undersökningsplanen, prioritera de viktigaste och mest effektiva områdena för att ge värdefull insikt till nyckelprojekt.
Bevaka och dela uppdateringar från relevanta marknader, primärt skola och läromedelsmarknaden, samt utföra konkurrensanalyser och benchmarks för att presentera resultatet för organsiationen.
Driva utveckling och underhåll av vår Insight-portal.

Kvalifikationer för tjänsten
Akademisk bakgrund med kvantitativt fokus (t.ex. civilekonom, civilingenjör).
Minst 1-3 års relevant arbetslivserfarenhet.
Relevant erfarenhet av att genomföra marknadsundersökningar/-analys och/eller av att leda kundinsiktsprojekt.
Goda kunskaper i Officepaketet.
Flytande i svenska och engelska.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från läromedels- eller utbildningsbranschen.
Personliga egenskaper
Vi kommer att lägga stort fokus på personlighet i denna rekrytering och för en bra matchning ser vi gärna att du är en serviceinriktad lagspelare som gärna samarbetar med andra avdelningar samtidigt som du är självgående och drivande i dina egna processer.
Detta tillsammans med god förmåga att planera och organisera ger dig bra grundförutsättningar för att lyckas i rollen. Det är viktigt att du är duktig på att skapa och underhålla personliga nätverk och samverka med andra. Som person ser vi gärna att du är du nyfiken, ödmjuk och prestigelös för att axla rollen samt passa in på Sanoma Utbildning.
Vi ser gärna att du:
har en stark kommunikativ förmåga, både i tal och skrift,
värnar om kunden och kundupplevelsen,
har ett intresse för skolans digitalisering och utveckling samt
har en analytisk förmåga och baserar ditt arbete på forskning, insikter och analyser.



Mer om tjänsten och Sanoma Utbildning
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, 100 % med start omgående eller vid överenskommelse. Rollen rapporterar till Commercial Director.
Sanoma Utbildning är ett läromedelsförlag som funnits sedan 1993 och är idag en del i en Nordisk region i koncernen Sanoma som finns i ett flertal europeiska länder. Vi sitter i nyrenoverade lokaler nära Södra station i Stockholm och har ca 80 anställda. Förlaget erbjuder ett omväxlande och varierande arbete på en arbetsplats med stort engagemang och mycket arbetsglädje. Arbetsplatsen präglas av härlig stämning och positiv atmosfär!
Rekryteringen sköts av Sanoma Utbildning. För frågor om tjänsten, kontakta Ingrid Ahotupa, ingrid.ahotupa@sanomautbildning.se, 08-587 642 75.
Fackliga företrädare: Unionen, Sandra Fetouni, tfn: 08-587 642 14 samt SACO, Maria Renck, tfn: 070-848 81 84.
Intervjuer sker löpande så skicka gärna din ansökan med CV och personligt brev så snart du kan till jobb@sanomautbildning.se. Senaste ansökningsdag är 22 april 2022 men tjänsten kan komma att tillsättas tidigare om rätt kandidat visar intresse. Ange ”Market & Customer insight-specialist” i ämnesraden.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Sanoma Utbildning AB STOCKHOLM
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 5 april 2022
  • Ansök senast: 22 april 2022

Postadress

Rosenlundsgatan 54
STOCKHOLM, 11863

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024