OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du vår nästa Market Development Manager? Vi på Mercell Commerce letar nu efter vår nästa stjärna som leder och genomför initiativ som har direkt koppling till ökade intäkter. Du välkomnas till något av våra kontor i Stockholm, Linköping eller Halmstad. Eftersom många möten idag sker digitalt så är inte var du bor så relevant - det viktiga för oss är att hitta rätt kandidat!
Vem är du?
Som person har du förmågan att identifiera affärsmöjligheter och omvandla dem i konkret handling och leverabler. Du har ett eget driv och är en duktig projektledare. Vidare har du en god analytisk förmåga, kan värdera idéers potential och prioritera. Du är kommunikativ och gillar att samarbeta med andra människor.
Om tjänsten Som Market Development Manager driver du initiativ som ökar abonnemangsintäkterna för våra respektive erbjudanden, riktade till både offentliga upphandlare och även leverantörer till offentlig sektor. Dina kontaktytor är främst koncernens Go-to-Market Manager samt Country Manager, sälj- och marknadschefer, säljare och marknadsavdelningen inom Sverige. Vidare innebär rollen att:
- Projektleda lansering av nya tjänster och funktioner baserat på go-to-market-strategier beslutade på koncern-nivå.
- Implementera verktyg och best practice framtagna av koncernens affärsutvecklingsenhet.
- Initiera och driva egna intäktsdrivande projekt inom affärsområdet med direkt koppling till vår nyförsäljning, merförsäljning och att minska churn.
- Utveckla och förvalta utbildningserbjudandet, exempelvis priser och paketering samt hantera leverantörer etc.
- Genomföra kund-, målgrupps- och konkurrentanalyser.
- Bidra med content i vår kommunikation och skapa säljmaterial.
- Planera och genomföra kundevents (t.ex. webbinarier eller fysiska träffar).
- Övervaka marknadstrender och regulatoriska förändringar som påverkar marknaden.
Du rapporterar till Country Manager i Sverige.
Din bakgrund
För att lyckas i rollen har du relevant högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade genom arbetslivet. Du har erfarenhet från marknadsföring, försäljning och projektledning. Vidare får du gärna ha erfarenhet från digital kommunikation och digitala kundresor. Du har förståelse för hur abonnemangsaffären fungerar och det är meriterande om du är bekant med SaaS-affärsmodellen.
Det är en fördel om du har kunskap om den offentliga marknaden och känner målgrupperna upphandlare och leverantörer, samt är bekant med de regelverk som marknaden omfattas av. Här är vi annars själva starka och lär dig, om du ännu inte har kunskapen själv. Slutligen behärskar du svenska samt engelska i både tal och skrift.
Startdatum: Enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstider: Flexibla arbetstider
Sista ansökningsdag
Sista ansökningsdag är 27 september. Urvalet sker löpande och kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varför Mercell?
Mercell erbjuder stora möjligheter för utveckling inom organisationen! Vi tittar på vad du levererar, inte hur du arbetar eller hur många timmar du spenderar på varje uppgift.
Mercells värdeord - Growth, Curiosity, Courage and Trust - fungerar som en grund för de beslut vi fattar, hur vi driver vår verksamhet och hur vi interagerar med våra kollegor, kunder och andra. Men defungerar också som grund för de möjligheter som Mercell ger sina anställda att utvecklas och trivas inom sitt arbetsområde.
Mercell befinner sig i en mycket spännande period och du kommer att spela en viktig roll för att möjliggöra vår framtida utveckling. Om du är intresserad av att bygga en karriär hos ett snabbt växande och välfinansierat mjukvaruföretag med ambitiösa planer, kan du vara den person vi letar efter!
Growth | Curiosity | Courage | Trust
Vi hoppas få en möjlighet att lära känna dig och ser fram emot att få din ansökan!
Har du frågor om tjänsten?
Kontakta: Sofia Andersson (Country Manager) sofia.andersson@mercell.com (mailto:Sofia.andersson@mercell.com)