OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Continental Däck Sverige AB tillhör Continental AG som en av världens ledande komponentleverantörer till fordonsindustrin. För närvarande har Continental mer än 190 000 anställda och omsätter ca 34 miljarder euro. I Sverige ansvarar Continental Däck Sverige AB för marknadsföring och försäljning inom affärsområdena personbilsdäck, last- och bussdäck samt industri- och entreprenaddäck. Genom ett fokus på säkerhet i sina produkter ger Continental sitt bidrag till den svenska nollvisionen som är bilden av en framtid med noll olyckor i trafiken. Vi tror att du som söker vill vara med på denna resa!
Till vårt stabila och erfarna Supply Chain team söker vi en ersättare till vår kollega som går vidare till en ny roll inom bolaget.
I rollen som Market Planner kommer du ansvara för Lastbils- och Industridäck för den svenska marknaden och Industridäck för den norska marknaden. Du ansvarar att rätt produkter levereras till våra kunder i rätt tid och mängd via vårt lager eller fabrik. En stor del av prognosarbetet är framåtriktat och information av kommande behov sker tillsammans med säljteam/marknad, kundsammarbeten samt i dialog med Continentals centrala planering och fabriker över Europa/Världen och dagliga kontakter med nordiska/europeiska kollegor.
Dina arbetsuppgifter innefattar:
• Säkerställa att prognoser i systemet är så korrekta som möjligt
• Analysera och göra ändringar i systemet vid behov
• Göra volymprognoser på vecko-, månads- och årsbasis
• Hantera orders av direktsändningar från fabrik och/eller centrallager till kund
• Uppföljning och analys av lager och omsättningshastighet
• Aktivt samarbete med Continentals centrala funktioner såsom Planning och fabriker
• Aktivt samarbete med de svenska och norska regionala lagren
• Kundernas logistikkontakt & aktiv projektledare/medlem
• Kontinuerligt driva förbättringsarbete såsom systemutveckling för ökad effektivitet i flödet
Vi söker dig som har en ingenjörsutbildning med inriktning logistik eller liknande och med minst fem års relevant erfarenhet. Med mycket god analytisk förmåga och allmänt god processförståelse tycker du om att lösa komplexa problem. Vi värdesätter din integritet och moral och du trivs i en roll med många kontaktytor och har lätt för att sätta dig in i kundens affär. Goda kunskaper i SAP eller liknande affärssystem är meriterande och mycket goda kunskaper i Excel är en förutsättning. Har du dessutom börjat med t.ex. UiPath eller annan robotik eller har ett intresse ser vi det som positivt. I rollen krävs goda kunskaper i engelska och svenska, både i tal och i skrift.
Teamet på åtta medarbetare leds av Supply Chain Manager & Sustainability som blir din närmaste chef. Continental Däck har sitt kontor i fantastiska lokaler vid Klippan precis under Älvsborgsbron och erbjuder flexibiliteten med hybridlösning.
Vi tror att du har ambitiösa mål och att du genom ditt arbete vill göra skillnad. Continental värdesätter och uppmuntrar personlig utveckling och det är en organisation där många väljer att göra karriär internt.
Ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Continental Däck med Jerrie. Vid frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Helena Bruman på 0735–405262. Vi ser fram emot att höra från dig! Urval och intervjuer kommer ske löpande med sista ansökningsdag den 25 maj.