Marketing Activation Manager

Arbetsbeskrivning

Om Barncancerfonden
Barncancerfondens vision är att alla som drabbas av barncancer ska leva – inte bara överleva. Barncancerfonden har sedan 1982 arbetat för att fler barn ska överleva cancer samt med att hjälpa drabbade familjer att få den vård och det stöd de behöver. Under samma period har överlevnaden ökat till cirka 85 procent, men barncancer är trots detta fortfarande den vanligaste dödsorsaken hos barn 1–14 år i Sverige. Tack vare generösa bidrag från privatpersoner, företag och organisationer är Barncancerfonden den enskilt största finansiären av barncancerforskning i Sverige. Barncancerfonden är godkänd av Svensk Insamlingskontroll och har ett 90-konto, vilket garanterar att pengarna går till rätt ändamål.


Insamlingsavdelningens huvuduppdrag är att utveckla och förvalta Barncancerfondens varumärke, marknadskommunikation och insamling från privatpersoner, företag samt stiftelser. Avdelningen består av Inhouse & Varumärke, Filantropi & Stora donationer samt enheterna Analys & Affärsstöd, Kampanj & Event och Företag & Givarservice. Avdelningen leds av marknadschefen.
Som Marketing Activation Manager är du ansvarig för att koordinera och projektleda de övergripande medieplanerna, vara aktiv i dialogen kring strategi, planering samt underhålla och proaktivt driva kampanjer, samarbeten och mediesatsningar. Du kommer även att jobba med sociala medier, digitala plattformar och innehållsproduktion med fokus på Barncancerfondens målsättningar. Rollen ska säkerställa att Barncancerfonden har hög innovationshöjd och maximerar marknadskampanjer, medieutrymme och digitala plattformar som engagerar så många givare som möjligt. Rollen är en del av avdelningen Insamling och rapporterar till Enhetschefen för Kampanj & Event
Huvuduppdrag
Planera och budgetera marknadskampanjer tillsammans med Enhetschefen för Kampanj & Event till förmån för Barncancerfonden.
Arbeta strukturerat med Barncancerfondens sociala medier, digitala plattformar och innehållsproduktion i text, bild och video. Sociala medier leds av Senior Strateg Sociala Medier.
Stötta Ansvarig för influencers och ambassadörer med planering och aktivering.
Agera projektledare för utvalda mediekampanjer under året och se till att alla planerade aktiviteter genomförs och att projekten fortlöper inom satt budgetram.
Utifrån resultat analysera och konceptutveckla befintliga marknadssatsningar med mål att öka insamling och kännedom i samråd med Enhetschef Kampanj & Event.
Lyfta Barncancerfonden som en innovativ kraft inom satsningar på olika medieplattformar som driver insamling och varumärkeskännedom.

Krav som ska uppfyllas:
Du bottnar i Barncancerfondens värderingar.
Kunna formulera och anpassa budskap/texter utifrån syfte samt målgrupp.
Du är kreativ, strukturerad och affärsmässig med erfarenhet an att etablera samarbeten med partnerföretag, och mediebolag.
Du är lyhörd och kan med lätthet kommunicera tydligt och måluppfyllande utifrån given situation, såväl muntligt som skriftligt på svenska och engelska.
Du har erfarenhet av att, med goda resultat, arbetsleda, planerat och händelsestyrt, en projektgrupp så att gruppen fungerar och når sina mål.

Krav som bör uppfyllas, du bör:
Ha erfarenhet av att paketera samarbeten och skapa engagemang.
Kunna använda relevanta program som Facebook Business Suite, Adobe Photoshop, Canva. Meriterande med erfarenhet av Premiere Pro eller liknande redigeringsprogram.
Ha en god ekonomisk förståelse för att skapa lönsamhet.
Vara van vid och trivas med att arbeta tvärfunktionellt.
Ha stor förmåga att bygga förtroende och hållbara relationer.

Personliga egenskaper, du är:
Nytänkande och förändringsbenägen.
Proaktiv och kommunikativ.
Resultat- och affärsdriven.

Kompetensprofil
Minst tre års erfarenhet av projektledning inom marknadsföring.
Erfarenhet av medieköp/investering i medie-kanaler
Vana av att planera och publicera för sociala medier
Akademisk examen inom marknadsföring, försäljning, medieproduktion eller motsvarande.

Vi erbjuder
Barncancerfonden är en arbetsplats med cirka 100 engagerade medarbetare som varje dag strävar efter att göra skillnad. Vi erbjuder en kreativ och ambitiös miljö där du har chansen att påverka Barncancerfondens utveckling och framtid. Vi sitter i trivsamma lokaler och har schyssta arbetsvillkor, som tjänstepension och försäkringar, enligt kollektivavtal.
På Barncancerfonden ska vi göra allt som står i vår makt för att vår verksamhet ska vara trygg och säker för våra barn. En bakgrundskontroll när du söker jobb sker därför alltid i slutet av en rekrytering hos Barncancerfonden, som ett sista steg innan du får ett jobberbjudande.
Vi erbjuder en kreativ arbetsplats präglad av engagemang, framtidstro och gemenskap. Tillsammans gör vi skillnad för drabbade barn och deras närstående, på kort och lång sikt. Vi strävar efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald.
Anställningsform och tillträde
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Placering i Stockholm.
Tillträde sker snarast eller enligt överenskommelse. För denna tjänst tillämpas målstyrd arbetstid och lön enligt kollektivavtal.
Välkommen med din ansökan!
Ansök snarast, ansökningarna behandlas löpande men senast den 23 oktober. Tjänsten kan därför komma att tillsättas innan ansökningstiden gått ut.
Om du vill ha mer information, kontakta Johnny Federley Kroneld johnny.federley@barncancerfonden.se, mobil +46 (0) 73 029 29 36.
Facklig representant – kontakt:
Rebecka Winell, rebecka.winell@barncancerfonden.se, mobil:070-420 03 81

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Barncancerfonden
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 september 2022
  • Ansök senast: 23 oktober 2022

Postadress

Hälsingegatan 49
STOCKHOLM, 11331

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024