Marketing Activation Specialist - Actic

Arbetsbeskrivning

Actics vision är ett friskare samhälle genom träning! Actic grundades i Sverige 1981 och 1995 startades den internationella expansionen.

Actic är idag en av de ledande aktörerna på gymmarknaden i Norden med bemannade gym. Actic har drygt 170 anläggningar med drygt 227 000 medlemmar i fyra länder. Huvudmarknaderna är Sverige, Norge samt Tyskland. Träningsutbudet är brett, styrketräning, såväl grupp som funktionell träning, personlig träning (PT) och bad som attraherar en bred målgrupp. Actic, som har sitt huvudkontor i Solna, Stockholm, har drygt 800 heltidsanställda och en nettoomsättning under 2019 om 952 miljoner kronor. Koncernen leds av VD Anders Carlbark.

Marketing Activation Specialist.

Brinner du för varumärken i förändring? Har du dessutom en dröm om att få arbeta inom en bransch som förbättrar människors liv på riktigt? Är du passionerad för träning och hälsa?

Actic står inför en spännande förändringsresa där potentialen att göra skillnad är enorm. Startpunkten för förändringen är en ny varumärkesposition och kommunikationsstrategi. I rollen som Marketing Activation Specialist kommer du att ha ett brett ansvar för planering, genomförande och uppföljning av marknadsaktiviteter på den svenska marknaden. Du kommer även ha ett övergripande koordinerande ansvar för samtliga tre marknader för att finna skalfördelar och säkerställa leverans. Du tar taktpinnen i nära samarbete med drift och support och sitter med i den svenska ledningsgruppen. Rollen är placerad på Actics huvudkontor i Solna och rapportering sker till CMO.

Ansvarsområden.

- I nära samarbete med ett tvärfunktionellt team lägga årlig marknadsplan och kommersiell agenda för att tillsammans nå uppsatta affärsmål på kort och lång sikt
- Genomförande och uppföljning av lagd marknadsplan
- Utgöra marknads support till drift i form av material, lokala aktiviteter, etablering mm
- Arbeta nära den svenska driftsorganisationen för att utveckla best-practice och tool-box för marknadsföring på lokal nivå
- Löpande genomföra kvantitativ och kvalitativ analys av marknaden samt effekt av genomförda marknadsinitiativ samt ge rekommendationer för proaktivt utvecklingsarbete
- Tillsammans med CMO utveckla varumärkets grundläggande plattformar och kommunikationskoncept med syfte att stärka vår varumärkesposition
- Skapa enklare material och uppdateringar för anläggning, web, social
- Coacha och koordinera Marketing Activation Specialist Norge och Tyskland

Erfarenheter och kompetenser.

- Du har 3+ år av relevant erfarenhet av liknande position i företag där varumärkets värde anses bärande för affären
- Du har ett starkt driv och brinnande intresse för det du gör! En passion för att ge liv till ett varumärke genom aktivering och kundmöten
- Struktur, logik och ordning & reda är ditt mellan-namn
- Du har dokumenterad framgång av att bygga varumärken och affärer i symbios. Du tycker om analys och insikt men tycker lika mycket om att paketera den insikten och omvandla den till handfasta planer
- Du är en stark men prestigelös ledare som gärna ger dig ut för att ha en dialog med våra kollegor och medlemmar ute i landet
- Relevant akademisk utbildning, troligtvis inom marknad/kommunikation/ekonomi
- Meriterande med erfarenhet ifrån service/upplevelsebranschen, helst inte från träningsbranschen
- Erfarenhet av content och kanalval är meriterande

 Personlighet.

- Strukturerad
- Prestigelös
- God samarbetsförmåga
- Analytisk förmåga
- Ansvarstagande

6 månaders provanställning tillämpas.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Actic Sverige AB, HK, Marknad
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 juni 2020
  • Ansök senast: 1 juli 2020

Liknande jobb


Fundraising content manager/Projektledare insamling

Fundraising content manager/Projektledare insamling

24 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

22 december 2024