Marketing and Communications Coordinator med eventfokus

Arbetsbeskrivning

Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 400 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 560 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York, Moskva, Hong Kong och Shanghai.

Vem är du?
Tycker du att detaljer är avgörande för helheten? Dubbelkollar du hellre två gånger för mycket än en gång för lite? Planerar du engagerat och noggrant inför alla förutsebara scenarier men taggar till lite extra av att hitta lösningar på sådant du inte kunnat förutse? Är du en god skribent och en social varelse som vill hjälpa andra genom att leverera service i världsklass? Är du det även när arbetstempot är högt? I sådana fall är du kanske vår nya kollega med inriktning event.

Rollen och huvudsakliga arbetsuppgifter
Till Marknads- och kommunikationsavdelningen söker vi en Marketing and Communications Coordinator med särskilt fokus på event. Avdelningen består av totalt åtta medarbetare varav sex stycken är placerade i Stockholm. Du blir en viktig del av en sammansvetsad organisation och ett team där vi bryr oss om varandra och har roligt ihop – både i arbetet och på olika sociala aktiviteter.

Mannheimer Swartlings varumärke är starkt med en tydlig profil, och våra events är en viktig del i hur vårt varumärke paketeras. Varje år arrangerar och medverkar byrån i ett hundratal event. Det kan handla om allt från interna middagar och konferenser, till externa rundabordssamtal och stora internationella konferenser. Vi anordnar också en mängd olika webinarier och andra digitala produktioner.

I din roll kommer du framför allt att arbeta operativt med intern och extern kommunikation, främst i form av och i samband med events och seminarier – både i digital och i fysisk form.

Exempel på arbetsuppgifter:

• ”Koordinera och producera event och seminarier/webinarium, IRL och digitalt både i planeringsfas och utförande
• Administrera inbjudningslistor
• Producera texter på engelska och svenska
• Producera marknadsmaterial och inbjudningar (bl.a. i Indesign och LimeMarketing)

Du kommer framför allt att arbeta nära kollegorna på Marknads- och kommunikationsavdelningen men du kommer även att ha kontakt med många andra i organisationen. Vi tror därför att du är en serviceinriktad lagspelare som trivs med ett omväxlande arbete.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är i början av din karriär. Troligtvis har du några års arbetslivserfarenhet från liknande roll samt en eftergymnasial utbildning inom kommunikation, marknadsföring eller eventplanering.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för denna tjänst är det viktigt att du är flexibel, tar stort eget ansvar samt är effektiv och har förmåga att strukturera och arbeta framåtriktat för att agera innan problem uppstår. Du är en positiv, prestigelös och lösningsorienterad person som tycker om ett högt arbetstempo men aldrig tummar på noggrannheten. Du har god förmåga att interagera med olika typer av människor i olika professionella roller.

Vår filosofi
Företagskulturen inom Mannheimer Swartling är stark och präglas av tre grundläggande värderingar:

• Kvalitet: Vi strävar efter högsta kvalitet i allt vi gör, vilket också är en ambition som genomsyrar hela verksamheten. Det innebär samtidigt en strävan att ständigt förnyas och driva utvecklingen. Att arbeta med oss ska innebära en kvalitetsstämpel för såväl klienter som medarbetare.
• Affärsfokus: Vi ser affärsjuridiken som ett redskap i arbetet med att skapa framgång för våra klienter. Det innebär att varje medarbetare har två fokusområden: att utveckla både klienternas och vår egen affär i ett långsiktigt perspektiv.
• Laganda: Vi drivs av en stark gemenskap och arbetar prestigelöst över gränserna både inom byrån och tillsammans med våra klienter. Engagemang, trivsel och delaktighet är grundläggande principer för vår verksamhet.

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Planerad start enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka därför gärna din ansökan så snart som möjligt. Bifoga CV, personligt brev och gymnasiebetyg/universitetsbetyg/högskolebetyg. Ansökan sker via vår hemsida och vi behandlar inga ansökningar via mail.

Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Karin Mendel, Head of HR, karin.mendel@msa.se och vid frågor om tjänsten Helena Sjöholm, Head of Marketing and Communications, helena.sjoholm@msa.se

Välkommen med din ansökan!

Som en del i vår rekryteringsprocess anlitar vi ToFindOut för att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidat. Särskild information om detta lämnas till kandidaten av ToFindOut innan dess att kontrollen utförs.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98

Sammanfattning

Besöksadress

Box 1711
None

Postadress

Box 1711
Stockholm, 11187

Liknande jobb


Digital Säljare | Kampanjansvarig | Landskrona

Digital Säljare | Kampanjansvarig | Landskrona

22 december 2024

20 december 2024

Marknadskoordinator med talang för textproduktion till GPBM Nordic

Marknadskoordinator med talang för textproduktion till GPBM Nordic

20 december 2024

20 december 2024