Marketing and Communications Manager till vårt kontor i Stockholm

Arbetsbeskrivning

Mannheimer Swartling erbjuder högkvalitativ affärsjuridisk rådgivning i Sverige och globalt. Bland våra klienter finns framstående svenska och internationella företag och organisationer. Våra omkring 400 jurister är specialiserade inom olika affärsjuridiska områden och branscher. Vi strävar efter att förstå våra klienters affärsmässiga utmaningar och använder vår juridiska spetskompetens för att hitta de bästa lösningarna. Hållbarhet, liksom våra grundläggande värderingar – affärsfokus, kvalitet och laganda – är integrerade delar i byråns verksamhet. Mannheimer Swartling har 600 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Bryssel, New York, Moskva och Singapore.

Är du en stilsäker skribent? Har du förmågan att anpassa din kommunikation till olika målgrupper? Har du erfarenhet av och fallenhet för projektledning? I sådana fall är du kanske vår nya kollega. Om du dessutom har en juristexamen och/eller något eller några års arbetslivserfarenhet från advokatbyrå är det starkt meriterande.

Rollen och huvudsakliga arbetsuppgifter

Till Marknads- och kommunikationsavdelningen söker vi en Marketing and Communications Manager med fokus på externkommunikation. Avdelningen består av totalt elva medarbetare varav åtta stycken är placerade i Stockholm. Du blir en viktig del av en sammansvetsad organisation och ett välfungerande team där vi bryr oss om varandra och har roligt ihop i arbetet och utanför.

Mannheimer Swartlings varumärke är starkt med en tydlig profil, och byråns kommunikation är en viktig del i hur varumärket paketeras. Som Marketing and Communications Manager kommer du bland annat att planera inför, projektleda och producera delar av byråns Årsrapport respektive Hållbarhetsrappor

I övrigt arbetar du brett med både strategiska och operativa frågor kopplade både till byråns Corporate Brand och Employer Brand. Det innebär dels att du ansvarar för och driver egna projekt, dels att du stöttar kollegor inom hela organisationen med exempelvis korrekturläsning och innehållsproduktion.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Planera och projektleda innehåll och produktion av års- respektive hållbarhetsrapport – två större projekt som sträcker sig över ungefär halva året.
• Löpande producera och hjälpa kollegor kvalitetssäkra textinnehåll för webb, broschyrer, nyhetsbrev, sociala medier, annonser, rapporter, klientpitchar och anbud m.m.
• Bistå Head of Marketing and Communications i diverse strategiska frågor inom flera av avdelningens ansvarsområden som exempelvis krishantering, press och PR, hållbarhetskommunikation m.m.
• Huvudkontaktperson för leverantörer som designbyrå och tryckeri.

Du kommer att arbeta närmast kollegorna på Marknads- och kommunikationsavdelningen, men också ha många kontaktytor runt om i hela organisationen. För att trivas i din roll hos oss tror vi därför att du är en serviceinriktad lagspelare som uppskattar ett omväxlande arbete.

Utbildning och erfarenhet

Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning och något eller några års arbetslivserfarenhet. Det är starkt meriterande om du har en juristexamen och/eller har arbetat på advokatbyrå – som biträdande jurist eller i en roll som liknar den utannonserade. Erfarenhet och kunskap om hållbarhetsrapportering eller CSR-frågor i allmänhet är också meriterande men inget krav.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för denna tjänst är det viktigt att du är flexibel, tar stort eget ansvar samt är effektiv och har förmågan att strukturera och arbeta framåtriktat. Du är en prestigelös och lösningsorienterad person som tycker om ett högt arbetstempo utan att tumma på noggrannheten. Du har god förmåga att interagera med olika typer av människor.

Vår filosofi

Företagskulturen inom Mannheimer Swartling är stark och präglas av tre grundläggande värderingar:

• Kvalitet: Vi strävar efter högsta kvalitet i allt vi gör, vilket också är en ambition som genomsyrar hela verksamheten. Det innebär samtidigt en strävan att ständigt förnyas och driva utvecklingen. Att arbeta med oss ska innebära en kvalitetsstämpel för såväl klienter som medarbetare.
• Affärsfokus: Vi ser affärsjuridiken som ett redskap i arbetet med att skapa framgång för våra klienter. Det innebär att varje medarbetare har två fokusområden: att utveckla både klienternas och vår egen affär i ett långsiktigt perspektiv.
• Laganda: Vi drivs av en stark gemenskap och arbetar prestigelöst över gränserna både inom byrån och tillsammans med våra klienter. Engagemang, trivsel och delaktighet är grundläggande principer för vår verksamhet.

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning. Planerad start enligt överenskommelse. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Skicka därför gärna din ansökan så snart som möjligt. Bifoga CV, personligt brev och gymnasiebetyg/universitetsbetyg/högskolebetyg. Ansökan sker via vår hemsida och vi behandlar inga ansökningar via mail.

Vid frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Malin Sörensen, Talent Acquisition Coordinator, malin.sorensen@msa.se och vid frågor om tjänsten Helena Sjöholm, Head of Marketing and Communications, helena.sjoholm@msa.se.

Välkommen med din ansökan!

Som en del i vår rekryteringsprocess anlitar vi ToFindOut för att genomföra en bakgrundskontroll av slutkandidat. Särskild information om detta lämnas till kandidaten av ToFindOut innan dess att kontrollen utförs.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Nelson
+46 40 698 58 49
Madeleine Nyrén
031-355 16 42
Linda Wickman
+46 40 698 59 23
Alexandra Cameron
+46 8 595 063 98

Sammanfattning

Besöksadress

Box 1711
None

Postadress

Box 1711
Stockholm, 11187

Liknande jobb


Junior Communications Specialist

Junior Communications Specialist

25 november 2024

22 november 2024

21 november 2024