OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vilka är vi som söker dig?
Studier.se är en oberoende och marknadsledande digital söktjänst för hitta och jämföra utbildningar och kurser i Sverige. Vi hjälper människor att gå en utbildning och bidrar till att sprida mer kunskap i samhället. Vi besöks årligen av över 700 000 människor!
Vi har visionen att skapa den självklara destinationen för att söka och jämföra utbildningar & kurser och erbjuder samtidigt våra utbildningsarrangörer en marknadsledande marknadsplats.
Nu har du chansen att bli en del av oss!
- Vi är ett privatägt företag som präglas av entreprenörskap och högt i tak.
- Vi är glatt gäng med nio positiva och inspirerande kollegor i åldern 23 – 38 år.
- Vi ger ambitiösa och kompetenta personer möjlighet till mycket ansvar.
- Vi välkomnar dina idéer och ger dig möjligheten att vara med och påverka.
- Vi jobbar tills kl 16.00 på fredagar.
- Vi ger dig kontinuerlig vidareutbildning och lägger mycket tid och engagemang på din personliga utveckling.
- Varje onsdag (under arbetstid) har vi gemensam träning på SATS och alla får gymkort på SATS-kompassen.
Varför rekryterar vi och hur ser tjänsten ut?
Vi söker nu förstärkning i marknadsteamet då en kollega ska gå på föräldraledighet och du kommer bli en nyckelperson i det marknadsrelaterade arbetet. Du kommer arbeta nära sju andra kollegor samt vår VD.
Tjänsten kommer att innebära administration, kundservice, textbearbetning, publicering av material i CMS-system, utbildningsrådgivning och marknadsföring på sociala medier.
Du kommer att hjälpa våra kunder/samarbetspartners och genomför en onboarding-process med tjänsten via digitala flöden bestående av publicering av material, SEO-optimering, bildredigering samt tester av funktioner på plattformen. Vidare ansvarar du för kontakt med våra utbildningsarrangörer via telefon och mail.
Du kommer hålla regelbundna avstämningssamtal med våra kunder och berätta hur vår tjänst fungerar och ge service och support. Detta är en relationsbyggande roll så det är viktigt att du känner dig bekväm med kundkontakt via telefon, chat och e-post. Att du är duktig i både tal och skrift är avgörande för den här rollen.
Vidare kommer du hjälpa utbildningsintressenter att kopplas samman med rätt utbildning via ett digitalt CRM-system i studier.se plattform samt hantera inkommande samtal och guida och ge råd tills dessa utbildningsintressenter.
Vem är du?
Du är en positiv och kreativ person som uppskattar känslan av ett ambitiöst och snabbfotat mindre team. Du är inte rädd för att kavla upp ärmarna och ta i när det behövs.
- Du har relevant utbildning eller erfarenhet. Gärna från högskola/universitet.
- Du har god analytisk förmåga i att analysera data/siffror.
- Är mycket noggrann och strukturerad och gillar exceldokument.
- Är prestigelös, självgående och initiativtagande.
- Är positiv och social.
- Har lätt för att prata med andra människor
- Klarar av att hålla många bollar i luften samtidigt och skicklig på att prioritera.
- Är driven och resultatfokuserad
- Bra på att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift
- En härlig kollega som får din omgivning att växa.
- Är idrottsintresserad och har tävlat/tränat aktivt i någon sport och vet vad det innebär att bidra til ett lag.
Det är mycket meriterande om du har:
- Har arbetat med kundservice via telefon
- Kan Indesign eller Photoshop
- Är skicklig på excel
- Har erfarenhet från digital marknadsföring och verktyg så som Facebook business manager, SEO-optimering, wordpress.
Rollen innefattar två olika delar och arbetsuppgifterna beskrivs nedan:
Operativt marknadsansvar, 50% av tiden.
- Producera landningssidor (SEO-texter) och content för plattformen.
- Ta fram annonser för sociala medier - organiskt och via betald media.
- Planera och genomföra marknadsföringsutskick i nyhetsbrevsmallar till kunder och utbildningsintressenter.
- Inventering av defekter, bilder och content på plattformen.
- Strategiskt utveckla och utvärdera plattformen utefter användarvänlighet och kvalitetssäkring, så som formulär, layout och sökningar.
- Analysera data och användarflöden av utbildningsintressenter via Google Analytics, Google Search Console och Facebook Business Manager.
- Beräkna ROI på marknadsinsatser och ge underlag till VD.
Operativt administration/kundservice, 50% av tiden.
- Matcha intresseförfrågningar till utbildningsföretag via digitala flöden i CMS-system.
- Ansvara för on-boardingprocess av nya och befintliga utbildningsarrangörer/samarbetspartners.
- Ansvar över löpande uppdatering och ändringar av material och andra önskemål från samarbetspartners.
- Ansvar för löpande avstämningar med kunder.
- Ansvara över inkommande mail och samtal angående vår tjänst och ge support.
- Hantera kunder som har frågor/synpunkter – Stötta säljkollegor i delegering av ärenden.
- Ta kontakt med förfrågningar från intressenter som behöver kompletteras eller behöver utbildningsrådgivning.
- Kundfakturering och hantera lättare ekonomiärenden så som avläsning av reskontra och krediteringar.
Ansökan & process
Vi ser gärna att du skickar ditt CV, bild/video och personligt brev så snart som möjligt.
Skicka din ansökan till rekrytering@studier.se.
Intervjuer sker löpande och startar omgående oberoende utsatt sista ansökningsdag. Intervjuer sker inledningsvis via telefon och digitala möten.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.
Kontaktpersoner på detta företaget
VD Per Andersson
0735158395
VD Per Andersson
0313015200
0735158395