OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Studier.se ingår i AcadeMedia EdTech som skapar digitala utbildningstjänster för morgondagens skola. AcadeMedia EdTech är ett affärsområde inom AcadeMedia, ett börsnoterat bolag och norra Europas största utbildningsföretag med 17 000 anställda. Vi äger och utvecklar en grupp av marknadsledande sök och jämförelsetjänster så som; Studier.se, Framtid.se, GymnasieGuiden.se och YhGuiden.se.
Vi söker en driven och positiv person som är redo att ta sig an den viktiga rollen som Marketing Assistant/Administrator!
Du erbjuds ett omväxlande och utvecklande arbete på vår marknadsavdelning. Tjänsten kommer att innebära administration, kundservice, publicering av material i WordPress och SEO-arbete.
Som Marketing Assistant ansvarar du över att publicera och producera material på plattformen. Du skapar innehåll och sökordsoptimerar texten för att driva in trafik till plattformen.
Fokuset kommer att ligga på det administrativa flödet och hanteringen av inkommande ärenden. Med vårt digitala CMS-system hanterar du förfrågningar som skickas in av våra besökare och kopplar samman dem med utbildningar efter deras önskemål.
Du har en nyckelroll i att etablera och bibehålla relationer med såväl kunder, som besökare inne på plattformen. Det dagliga arbetet innebär också ett nära samarbete med kollegor på marknadsavdelningen, VD och försäljningschef.
Vidare hanterar du inkommande samtal där du ger råd kring olika utbildningar och ger service till våra kunder. Du blir expert på att berätta om hur vår tjänst fungerar, samtidigt som du ger service och råd kring marknadsföring. I dina arbetsuppgifter ingår även att hantera enklare ekonomiärenden och andra administrativa uppgifter.
Arbetsuppgifter
Matcha intresseförfrågningar till utbildningsföretag via digitala flöden i CMS-system.
Ansvara för on-boardingprocess av nya och befintliga utbildningsarrangörer/samarbetspartners.
Ansvar över löpande uppdatering och ändringar av material och andra önskemål från samarbetspartners.
Ansvar för löpande avstämningar med kunder och rådgivning i marknadsföring.
Bemöta och hantera enklare kundärenden via telefon och e-post.
Ansvara över inkommande mail och samtal angående vår tjänst och ge support.
Ta kontakt med intressenter som skickat in att de behöver rådgivning.
Produktion och publicering av material on-page på studier.se
Hantera lättare ekonomiärenden så som avläsning av reskontra och krediteringar.
Vem är du?
Vi söker dig som är noggrann och har en egen drivkraft. Du är systematisk i ditt sätt att arbeta och har lätt för att utveckla ett strukturerat arbetssätt. Vidare har du lätt för att kommunicera och att jobba med andra. Du kan prioritera din tid och jobba självständigt.
Detta är en relationsbyggande roll så det är viktigt att du känner dig bekväm med kundkontakt via telefon, videomöten och e-post. Att du är duktig i både tal och skrift är avgörande för den här rollen.
Din erfarenhet
Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning om minst 2 år inom företagsekonomi, marknadsföring, handel eller administration.
Förmåner
Varje onsdag kl. 08.00 har vi gemensam idrottsaktivitet under arbetstid.
Du får ett träningskort på SATS-kompassen.
Vi jobbar tills kl. 16.00 på fredagar.
Hos oss serveras kanelbullar och god fika, minst varje fredag.
Vi välkomnar dina idéer och ger dig möjligheten att vara med och påverka.
Vi ger dig kontinuerlig vidareutbildning och feedback för din personliga utveckling.
Anställningens omfattning
Omfattning: Individuellt i dialog om 50-100%
Varaktighet: Tillsvidare
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.