OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Brinner du för digital marknadsföring med hjälp av alla de senaste metoderna?
Som vår CRM specialist kommer du att bli systemägare till vårt CRM-system och leda införandet av marketing automation. Det här uppdraget är en viktig del i att utveckla vårt arbetssätt och du kommer ha en viktig roll i att identifiera behov/möjligheter och hur dessa kan bli hjälpta av CRM användning. I rollen kommer du att driva utbildning i såväl som utveckling av Salesforce och Marketing Cloud. Du kommer inledningsvis att arbeta som projektledare då systemet ska implementeras och användas av hela den nordiska försäljningsorganisationen och vara vår kontaktperson med de ansvariga kollegorna på huvudkontoret.
Positionen ingår i det nordiska marknadsteamet. Du kommer i den här rollen ha 7 andra kollegor och du kommer att rapportera till den nordiska marknadsdirektören inom Wholesale.
I ditt uppdrag kommer du att arbeta tvärfunktionellt med kollegor på olika avdelningar (kundservice, marknadsföring, försäljning och ekonomi) för att anpassa utvecklingen av systemen och utbildningar. Du kommer också att arbeta aktivt med huvudkontoret för att säkerställa att systemet anpassas till våra behov.
I rollen ingår följande huvudsakliga ansvarsområden:
Upprätta projektplan inklusive kommunikationen och verktyg för utvecklingen av CRM-systemet för att säkerställa hela organisationens engagemang
Anpassa systemet, utveckla olika dashboards för bland annat försäljningsstatistik för de fyra länderna i Norden.
Göra databasuppbyggnad och underlätta användandet via lokala key users.
Anordna utbildningar till medarbetarna i den nordiska organisationen och sätta upp specifika planer för utbildning med hjälp av huvudkontoret
Ge allmän utbildning vid lansering av nya funktioner
Vara den nordiska samordnaren för kontakt med huvudkontoret.
Om du har gedigen erfarenhet av Salesforce och Marketing Cloud eller motsvarande CRM-system sedan tidigare kommer du ha en god grund för att passa in i rollen. Om du dessutom är stark inom marknadskommunikation, är analytisk med god affärsförståelse och har förmåga att förstå vad som ger värde för den lokala organisationen kan detta vara din nästa utmaning. För att lyckas i den här rollen är det en fördel att vara självgående och entusiastisk med förmåga att inspirera andra.
All kommunikation med kollegor utanför den nordiska organisationen sker på engelska, både i tal och skrift och du behöver därför vara bekväm med att arbeta på engelska. Vi förväntar oss också att du är flytande i minst 1 nordiskt språk (svenska/danska/norska eller finska).
Tjänsten är företrädesvis placerad i Stockholm / Solna, men kan också vara placerad i Halmstad.
Tjänsten kommer vara en tillsvidareanställning i bolaget Sonova Nordic AB.