Marketing Automation Koordinator

Marketing Automation Koordinator

Arbetsbeskrivning

På Bredband2 präglas vardagen av ständig utveckling ihop med kompetenta kollegor. Genom att lyssna ser vi till att våra medarbetare utvecklas såväl i sina arbetsuppgifter och roller som på ett personligt plan. Låter det spännande?

Arbetsuppgifter
Som Marketing Automation Koordinator hos oss kommer din vardag bestå av att segmentera, analysera, utveckla och personalisera vår digitala kommunikation med både privat- och företagskunder. Du optimerar den digitala kundresan och ser till att vi kommunicerar med rätt personer, vid rätt tillfälle, i rätt kanal och med rätt budskap (men det är dina kreativa kollegor på avdelningen som skapar merparten av själva innehållet). Dina insatser bidrar till att marknadsavdelningen stärker Bredband2:s varumärke och genererar kvalificerade leads till vår härliga säljavdelning, som du har ett tätt samarbete med.

Mer specifikt arbetar du med att:
- Optimera den digitala säljprocessen från prospekt till stängd affär
- Skapa och följa upp våra Marketing Automation-flöden för att hitta mönster och insikter som du sedan omsätter till förbättringsförslag att testa och utvärdera
- Skapa och underhålla personas och kundresor som ligger till grund för flödena du skapar


Om dig
Du är nyfiken och vill hitta nya vägar att nå framgång inom dina ansvarsområden. Du drivs av den strategiska aspekten av digital kommunikation och ditt intresse för analys är starkt, men det är när du får omsätta teori till handling som du verkligen tänder till!

Rollen innebär möjlighet att påverka utvecklingen av förbättringsåtgärder och rutiner. Därför tror vi att du har ett starkt självledarskap och kan sätta egna mål när det behövs för att arbetet du utför ständigt ska utvecklas.

Jag letar efter en person med stark ansvarskänsla som kommer med kreativa förslag på hur vi kan förbättra vår digitala kommunikation - och som älskar att nå resultat“- Sofia Jupiter, Teamleader

Du behöver ha:
- Minst 1-2 års erfarenhet av att jobba med Marketing Automation eller liknande digital försäljning
- Utbildning inom marknadsföring/kommunikation, gärna med fokus på Marketing Automation eller digital försäljning


Vi ser gärna att du har:
- Arbetat i program som Hubspot och Mailchimp
- Arbetat med kundresor och personas


Vi erbjuder
Du kommer att tillhöra marknadsavdelningen som erbjuder ett spännande och kreativt arbete i en fartfylld miljö där inkluderande och tillgänglig kommunikation är en självklarhet. Våra medarbetare är vårt varumärke. Därför erbjuder vi en arbetsplats med goda utvecklingsmöjligheter och en chans att jobba i en ständigt växande organisation som värdesätter utveckling, uppskattning och gemenskap.

Tjänsten är på heltid och inleds med provanställning på sex månader. Tillträde enligt överenskommelse. Placeringen är i Malmö.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bredband2
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 september 2020
  • Ansök senast: 31 oktober 2020

Liknande jobb


20 november 2024