Marketing Automation Segment & Data Expert till Bonnier News

Marketing Automation Segment & Data Expert till Bonnier News

Arbetsbeskrivning

Tycker du det är spännande med sambandet mellan marknadsföring, data, analys och teknik? Ser du det som en självklarhet att ständigt arbeta i förändring? I rollen som Senior MA-specialist inom Bonnier News har du en central nyckelroll i ett team vars syfte är att öka den digitala tillväxten för läsarintäktsaffären genom fokus på automatiserad och data-driven kundkommunikation i en ständigt föränderlig värld.

Om rollen
Hos oss arbetar man mycket med samarbeten kring MA arbetet och med närliggande team kring Bonnier News kundresa med många interna kontaktytor. Målbilden för ditt arbete är att bidra till en ökad grad av automatiserat best practice arbete och datastyrd värderealisering kring våra digitala kanaler med ambitionen att effektivisera vår kundbearbetning inom läsarintäktsaffären. Du kommer att verka som vår expert på segmentering & dataanvändning kring Marketing Automation tekniken och vara involverad i samtliga steg för att påverka kundbeteenden och försäljning i våra digitala kanaler.

Ditt fokus kommer främst att ligga på segmentering för olika kanaler, inklusive E-postutskick, SMS, Telefonsälj, pop-ups, våra appar samt integrationer med våra redaktionella sajter och engagemangsmodeller. Därutöver kommer du att delta i det växande digitala arbetet i alla kanaler och ha möjlighet att lära dig och dra nytta av olika användningsfall inom marknadsautomatisering från vårt huvudkontor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar

-
Målgruppsanalys och segmentering.

-
Stödja kampanjflöden.

-
Genomföra A&B tester.

-
Ansvara för uppföljning och optimering.

-
Identifiera och implementera best praxis.

-
Skala framgångsrika arbetsmetoder.

-
Stötta övergripande försäljningsmål genom att bygga och upprätthålla konverterande kommunikationsflöden med löpande optimeringar mot högre utfall över tid.


Din erfarenhet

-
1+ års erfarenhet av att arbeta som segmenteringsexpert inom marketing automation.

-
1+ års erfarenhet av att genomföra A&B-testning på segment inom automatiserad marknadsföring.

-
Erfarenhet av att använda och ställa krav på marketing automation plattformar som Eloqua, Salesforce Marketing Cloud, Pardot, Marketo eller liknande större MA-teknik.

-
Erfarenhet av att arbeta analys- och insiktsdrivet när det gäller kommunikation, rapportering och uppföljning.

-
Erfarenhet av att standardisera segmenteringsarbete för att öka effektiviteten inom automatisering.


Vem är du?

För att trivas hos oss och vara framgångsrik i din roll behöver du vara en "doer" med god förmåga att självständigt strukturera ditt arbete, du är flexibel samt älskar förändringar och trivs i en utvecklande miljö där det händer mycket. Det är viktigt att du är duktig på att utläsa essensen mellan data/teknik & affärsintressen för att kunna bidra seniort kring Bonnier News engagemangsarbete. Vi tror också att det är viktigt att du har ett öga för detaljer.

Övrig information

Tjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med en 6 månaders provanställning.

Du rapporterar till Michael Aho, Kompetenschef MA och tillsammans sitter vi i ”Tidningshuset” på Gjörwellsgatan 30, Kungsholmen i Stockholm.

Hos oss tror vi att det bästa upplägget är en mix av att ses på kontoret och de positiva effekter det ger, och även ha möjligheten att jobba hemma ibland för att få ihop livspusslet och bibehålla fokus. Vi är en arbetsplats med den trygghet som väl utformade kollektivavtal innebär. Du får friskvårdsbidrag, rabatter och fri prenumeration på våra nyheter, extra ersättning vid föräldralön, pensionslösning inom ITP1 men framför allt en inspirerande arbetsmiljö med fantastiska kollegor!

Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan! Urval sker löpande. Vill du veta mer gällande hur vår rekryteringsprocess ser ut kan du klicka här!

Med anledning av GDPR har vi inte möjlighet att ta emot ansökningar via email.


Som Nordens största medieföretag hjälper vi medborgare och organisationer att fungera i ett demokratiskt samhälle. Våra journalister rapporterar, granskar och berättar om vår tids frågor. Vi inspirerar och skapar affärer genom möten, produkter och tjänster. Med varumärken som Dagens Nyheter, Expressen och Dagens industri når vi miljoner läsare och användare varje dag. Genom Bonnier News Local har vi även ett stort lokalt engagemang - från Sydsvenskan i söder till Örnsköldsviks Allehanda i norr. Förutom detta ger vi också ut branschspecifika tidningar såsom Dagens Media, Resumé, Dagens medicin och Fastighetsnytt, och även en rad livsstilsmagasin som Damernas Värld, Sköna Hem, Teknikens Värld och Allt om Mat m.fl. Genom att ständigt driva den digitala utvecklingen framåt når vi hela tiden längre - som medarbetare hos oss kan du påverka riktningen.

På Bonnier News värdesätter vi att våra medarbetare har olika erfarenheter och perspektiv. Jämställdhet och inkludering är prioriterade frågor hos oss och ett av fyra bärande fokusområden i vår hållbarhetsstrategi. Vi vill skapa ett öppet klimat på våra arbetsplatser och strävar efter att hitta talangfulla medarbetare som vidgar våra perspektiv och hjälper oss att bidra till ett mer inkluderande samhälle. Detta genom journalistik och tjänster som är ännu mer tillgängliga för fler. Vi hoppas att även du vill bidra till detta!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bonnier News
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 oktober 2023
  • Ansök senast: 22 oktober 2023

Liknande jobb


Vikarierande kommunikatör

17 september 2024

CHANNEL MARKETING LEAD

16 september 2024

16 september 2024

16 september 2024