OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Din huvuduppgift är att stötta affärsområdena med att skapa innehåll och driva relevant trafik – både organiskt och med köpta annonser i lämpliga kanaler. Till din hjälp har du en designer och flera content-författare. För att lyckas krävs ett tätt samarbete med alla berörda parter: främst designer, säljare och experter.
Dina ansvarsområden innefattar även:
Webbplatsens innehåll och SEO, samt utformning tillsammans med designer
Sociala medier
Att skapa och optimera workflows för lead nurturing
Att administrera seminarier och event
Arbete med Market Automation-system (i dagsläget använder vi Hubspot)
Analys av kundresan och köpbeteendet för strategiska beslut
Våra affärer är av typisk B2B-karaktär; få men stora affärer, professionellt beslutsfattande, flertal personer inblandade i beslutsprocessen och långa säljprocesser.
Vem söker vi?
För att lyckas i rollen behöver du tidigare erfarenhet inom Marketing Automation och digital marknadsföring av komplexa B2B-tjänster, samt SEO-kunskaper och en analytisk förmåga.
Det är även meriterande om du har erfarenhet av de verktyg vi använder idag:
Hubspot
WordPress
Google Adwords och Analytics
Sociala medier (Instagram, Facebook och Linkedin)
Vi tror också att du har förmågan att snabbt förstå och lära dig digitala kanaler i en konstant föränderlig värld. Du bör också ha en grundläggande kompetens inom digital text- och bildbehandling.
Som person är du driven, målinriktad och strukturerad, och har förmågan att se budskapen genom kundens ögon. Du är även serviceminded, kreativ och vågar testa nya sätt att nå ut till kunder.
Rollen kräver att du har en stark kommunikativ förmåga på både svenska och engelska.
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringsansvarig Anna Nyholm
0855777800