OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Länsförsäkringar Blekinge
Vill du bli en del av vårt marknads- och kommunikationsteam? Vi söker dig som vill arbeta med digital marknadsföring som Marketing Automation Specialist (MAS). Har du arbetat med utveckling av kunddialoger och vill fortsätta att utvecklas inom området? Då är du den vi söker till vårt team!
Om jobbet
Din uppgift som MAS/kampanjtekniker är att med verktygskunskap, datainsikter och kreativitet ny- och vidareutveckla kunddialoger som träffar rätt målgrupp, med rätt budskap och som skapar en god kundupplevelse.
I rollen som MAS/kampanjtekniker arbetar du med att ta fram nya och vidareutveckla befintliga kunddialoger. Du är en central del i kedjan från idé till produktion och uppföljning. Vi jobbar i både lokala och nationella team med projektledare, produktspecialister, kommunikatörer, analytiker och representanter från andra länsförsäkringsbolag. Din uppgift är främst att vara verktygs-, data- och dialogspecialist. Vi använder Adobe Campaign för att utveckla kunddialogerna. Här är några av de viktigaste uppgifterna:
* Arbeta datadrivet med kunddialoger och kampanjer
* Föreslå alternativ och förbättringar till befintliga dialoger
* Bygga och testa kunddialoger i verktyget
* Effektivisera, optimera och förbättra kundflöden och dialoger
* Löpande analysera och följa upp kampanjer och målgrupper
* Vara expert i Adobe Campaign
* Ha kunskap om och intresse för digital marknadsföring i allmänhet
Ta aktiv del i vårt kommunikationsarbete och våra kommunikationsteam
Utbildning och erfarenhet
För att lyckas i rollen ska du ha flera års erfarenhet av marketing automation och vara väl bekant med digital marknadsföring och kunddialog inom B2B och B2C. Du behöver tidigare ha arbetat med verktyg såsom Adobe Campaign. Eftergymnasial utbildning inom systemvetenskap/IT eller digital marknadsföring ser vi som en fördel. Vi lägger stor vikt vid din personlighet.
Vem är du?
Vi söker sig som är analytisk, gillar struktur och är noga med detaljerna. Du kombinerar teknik och analys med kreativitet, engagemang och förståelse för kunden och kundupplevelsen. Som person vet du hur man bygger nätverk och trivs med att arbeta i team. Du har goda kunskaper i det svenska språket och lätt för att kommunicera både i tal och skrift.
För oss är det viktigt med jämställdhet och mångfald och därför vill vi att du är med och bidrar till en inkluderande kultur. Självklart känner du igen dig i våra värdeord: laganda, tillgänglighet och mod
Om oss
Du blir en del av vårt team inom kommunikation och hållbarhet i Blekinge och du kommer att arbeta inom vårt sydostteam inom datadriven/automatiserad kundkommunikation och kundanalys.
Mer information och ansökan
Tjänsten är på heltid med placering i Karlskrona eller Karlshamn. Anställningen innebär att du till viss del kommer att arbeta för våra grannbolag i Kalmar, Kronoberg och Göinge/Kristianstad. Vi tillämpar provanställning.
Låter detta intressant? Då vill vi veta mer om dig! Vi arbetar med löpande intervjuer och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så tveka inte att söka redan idag! Har du frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef, Renée Skogersson, Kommunikation och Hållbarhetschef, 0721-90 67 06 eller HR-chef, Camilla Nilsson,0707-87 08 28. Facklig kontaktperson, Forena, är Anna-Carin Zielinski, 0454-30 23 19.
Sista ansökningsdag: 2022-01-16