OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hos oss får du möjligheten att jobba med en av Sveriges största kunddatabaser och nu söker vi efter dig som vill vara med att utveckla vår kundkommunikation i digitala kanaler till nästa nivå. Är du sugen på en ny utmaning? Läs mer och ansök nedan.
Vad kommer du att göra?
Att jobba som Marketing Automation Specialist hos oss innebär att du hela tiden jobbar för att skapa en ännu bättre kundupplevelse. Du kommer ansvara för att bygga målgruppsurval och designa flöden och kampanjer så att rätt kund får rätt kommunikation i rätt kanal vid rätt tillfälle. Rollen är en viktig kugge och samverkar till bättre kundupplevelser och ökade intäkter genom kontinuerlig optimering av verktygen. Vi arbetar med Adobe Experience Cloud, där program som Campaign, Analytics, Target och Auidence Manager ingår.
Framöver kommer du i rollen arbeta med många olika digitala kanaler, med stora datamängder och kommer vara i framkant inom CRM och kundbearbetning, framförallt inom digital kommunikation. Självklart är du inte ensam, du blir en av teamets två Marketing Automation Specialister och du kommer samarbeta tillsammans med kollegor som t.ex. CRM-analytiker, Affärsutvecklare och Content Producers. I rollen kommer du även ha många tvärfunktionella kontakter runt om i organisationen, inte minst med vårt Martech team där du kommer agera kravställare för att utveckla våra kampanjverktyg.
Är du den som kommer att göra det?
Vi tror du är en driven team player som gillar struktur och noggrannhet. Du har ett starkt intresse för CRM, marknadsföring och analys. Du har tidigare erfarenhet av att arbeta med stora databaser och du drivs av att utveckla och skapa affärsmässiga målgruppsuttag för att behålla och utveckla befintliga kunder.
Du är självgående, trivs med att ta egna initiativ och att arbeta med flera olika projekt samtidigt. Du bör ha några års erfarenhet av liknande roll och tidigare ha arbetat i något CRM-verktyg och känner dig trygg med att hantera kampanjhanteringsverktyg. Du har kunskap inom HTML och det är meriterande om du även har erfarenhet från SQL-programmering. Du bör ha en eftergymnasial utbildning inom teknik/systemvetenskap eller marknadsföring. Har du tidigare arbetat med program inom Adobe Experience Cloud är det starkt meriterande.
Vi är Svenska Spel
Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi vill att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.
Om Tur
Inom vårt affärsområde Tur har vi nyligen genomfört en agil transformation där vi har skapat domäner med tvärfunktionella affärsteam samt delat in alla roller i kompetenscenter utefter specialistområde. Allt i syfte att skapa effektiva, självgående och välmående team där vi tillsammans når en hög genomförandekraft. På Svenska Spel Tur drivs vi av att ge människor spänning, underhållning och glädje med spel som Triss, Lotto och Eurojackpot. Vi ger människors drömmar en chans och vi gör det via både digitala kanaler på webben och i mobilen, med en fysisk lott, eller kanske till och med i direktsänd tv.
Ansökan och kontaktuppgifter
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna eller Visby. Hos oss gör vi jobbet där det passar bäst - ibland är det hemma och ibland på kontoret.
Vi gör urval löpande så du är välkommen med din ansökan så fort som möjligt.
Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Sophia Haedge, sophia.haedge@svenskaspel.se
Vill du veta mer om rekryteringsprocessen hittar du information här (https://career.svenskaspel.se/pages/rekrytering-pa-svenska-spel?utm_campaign=page_130226_cta_4969676&utm_content=https%3A%2F%2Fcareer.svenskaspel.se&utm_medium=cta-block&utm_source=teamtailor-page). Eller så kan du alltid kontakta vårt TA-team på (mailto:teamta@svenskaspel.se)
LI-remote
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Catrine Snis
08-50895453