Marketing Automation Specialist

Marketing Automation Specialist

Arbetsbeskrivning

Ellos Group är en ledande e-handelskoncern inom mode, hem och skönhet i Norden. I koncernen ingår e-handelsplatserna Ellos, Jotex och Homeroom. Utöver försäljning i nordiska länderna bedriver vi även e-handel i Polen, Holland, Österrike och Tyskland. Vår verksamhet drivs från Borås där också våra 600 anställda har sin arbetsplats. Totalt omsätter koncernen 3,6 miljarder kronor. Vi strävar ständigt efter att utveckla hållbara erbjudanden för våra kunder. Vi utvecklar och designar egna produkter och vår egen betalningslösning Elpy förser våra kunder med enkla och säkra sätt att genomföra köp på våra plattformar.  


https://eur03.safelinks.protection.outlook.com/?url=http%3A%2F%2Fwww.ellosgroup.se%2F&data=05%7C01%7C%7C75dbb43e6d0642160ab708da43ad11dd%7C805ac62a0d8e455d90b15eb5c04a72d0%7C1%7C0%7C637896707890999722%7CUnknown%7CTWFpbGZsb3d8eyJWIjoiMC4wLjAwMDAiLCJQIjoiV2luMzIiLCJBTiI6Ik1haWwiLCJXVCI6Mn0%3D%7C3000%7C%7C%7C&sdata=V3QXUDT%2B30ROV99RtcRbxa2S4PdUaBsEr%2FHxU0xKhoI%3D&reserved=0




Vi söker en hungrig och dedikerad Marketing Automation Specialist till vårt Marketing Automation team inom Advanced Group Analytics.

Som ”Marketing Automation Specialist” hos oss kommer du primärt att arbeta med att få ut relevant och personaliserat innehåll i våra kanaler på ett automatiserat, datadrivet och skalbart sätt.

Du arbetar med samtliga varumärken inom Ellos Group (Ellos, Jotex, Homeroom & Elpy) och kommer att ha ett tätt samarbete med respektive varumärkes marknadsavdelning, samt kollegor inom analysteamet, för att skapa och utveckla kundresor samt automatiska kampanjer.

Vi är precis i processen att byta plattform till Bloomreach.

 

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Produktionssätta Email- och SMS-kampanjer utifrån beställningsmallar.
- Kampanjoptimering via relevanta segmenteringar / kundselekteringar.
- Säkerställa att all aktivitet testas och godkänns innan distribution
- Ansvara för Affärsregler gällande borttagningsvillkor & tidsfilter.
- Tillsammans med resterande Advanced Group Analytics teamet arbeta för att implementera och hantera olika test.
- Skapa erbjudandekoder.
- Övervaka, följa upp och analysera prestandamått och andra viktiga KPI:er.
- Skapa och underhålla projektdokumentation.
- Utvärdera och skapa lösningar utifrån behov.
- Hålla dig uppdaterad på de senaste trenderna för marknadsföringsautomatisering och bästa praxis.

 

Din bakgrund

- Relevant utbildning och minst två års erfarenhet som Marketing Automation Specialist eller liknande
- God kunskap inom marknadsautomatisering och datadriven marknadsföring
- Stort intresse för digital marknadsföring och god kommersiell förståelse
- Erfarenhet av marknadsföringsautomatiseringsplattformar, Bloomreach är ett plus
- God förmåga att arbeta både självständigt och i team

 

Vill arbeta med marknadsföringsautomation och datadriven marknadsföring i ett marknadsledande e-handelsbolag vill vi gärna höra från dig! Ansök nu och ta nästa steg i din marknadsföringskarriär med Ellos Group.

Har du frågor om tjänsten, kontakta rekryterande chef Robin Westby på tel 0704 74 13 08

Välkommen med din ansökan senast den 24 februari. Vi tillämpar ett löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: ELLOS GROUP
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 januari 2023
  • Ansök senast: 24 februari 2023

Liknande jobb


25 december 2024

Fundraising content manager/Projektledare insamling

Fundraising content manager/Projektledare insamling

24 december 2024

23 december 2024

23 december 2024