OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
CRM, 1-2-1 eller Marketing Automation - inom Hedin Group pratar vi mycket om Datadriven Marknadsföring – och vi vill att du blir en del av vårt team som säkerställer att vi fortsätter vara ledande inom området.
I denna roll kommer du att vara en del av vår marknadsavdelning där du ansvarar för att bygga vidare på koncernens satsning på marketing automation. Som ansvarig för området bär du det övergripande ansvaret för att utveckla kunddialog med befintliga likväl som framtida kunder. Vi har verksamhet i flera europeiska länder så här finns det utmaningar och potential för dig med höga ambitioner.
Arbetsområdet är under snabb utveckling inom koncernen, och Adobe Campaign tillsammans med en bakomliggande IT-struktur är etablerat och i full tillämpning. Du kommer att kliva in för att vidareutveckla området som ska ta oss vidare i vår digitala marknadsföring. Koncernen har idag ett brett tjänsteerbjudande i form av över 30 representerade bilvarumärken, hyrbilar, eftermarknadstjänster och mycket annat vilket skapar fantastiska möjligheter att med data som grund erbjuda våra kunder stora mervärden. Därtill händer det mycket inom online i allmänhet och e-handel i synnerhet – klart du ska vara med på detta!
Du kommer i huvudsak ansvara för att:
Bygga kundkommunikation och sätta upp kundresor i Adobe Campaign.
Analysera kundbeteenden och följa upp genomförda marknadsaktiviteter
Arbeta tillsammans med våra digitalspecialister för att utveckla vårt arbete med omnichannel.
Driva och förbättra en effektiv KPI-struktur för området datadriven marknadsföring.
Planera och koordinera kommunikationsinsatser i dina kanaler i samverkan med vår inhousebyrå.
I tät dialog med våra databasansvariga och externa leverantörer förädla vår kunddata.
Ansvara för datainsamling till kundnöjdhetsundersökningar som sker via e-post och sms.
Driva nya uppstartsprojekt inom området för alla koncernbolag.
Utöver samarbetet med dina kollegor på marknadsavdelningen kommer du även arbeta tätt med vår IT-avdelning, platschefer, interna märkeschefer och andra intressenter.
Vi erbjuder
Som ansvarig för marketing automation inom Hedin Group kommer du få möjligheten att ta mycket ansvar och påverka utvecklingen av området. Hos oss får du möjligheten att kombinera det strategiska med det operativa tillsammans med en marknadsavdelning under snabb utveckling. I teamet finns redan stor erfarenhet av relationsmarknadsföring, digital kommunikation och därtill intern produktion av content vilket ger dig gott om resurser att förverkliga dina ambitioner. Med dig som ansvarig för marketing automation har vi kapacitet att göra skillnad. Hedin Group är en stor koncern med verksamhet i flera länder, och du får en möjlighet att följa med på en utvecklande resa.
Din bakgrund
Du är en resultatorienterad och i högsta grad analytisk marknadsförare som litar på faktisk data vid planering av all marknadsföring. Du bör också ha god teknisk förståelse och kommunicera obehindrat med kollegorna från IT – eller kanske själv ha en bakgrund från IT. Du älskar system och siffror, men samtidigt har du en god förmåga att tänka kommunikation och kundbehov – och kan enkelt sätta dig in i våra kunders tankebanor för att möta deras behov i olika skeden som tex i köpprocesser.
Du bör kunna checka i flera av nedanstående
Erfarenhet av att arbeta i renodlade MA system, och/eller e-post/crm system (gärna Adobe Campaign, Salesforce eller motsvarande).
Erfarenhet av att kravställa mot en IT-organisation.
Grundläggande kunskap inom html/css.
Bekväm med systembaserat arbete.
Van vid att definiera mätbara mål för marknadsaktiviteter.
Du har troligen några års erfarenhet från arbete med datadriven kommunikation från en bransch som säljer abonnemangstjänster som telekom, försäkring eller energi. Alternativt har du arbetat med liknande uppgifter inom e-handel eller med någon form av kundklubb inom detaljhandeln. Du har en förmåga att bedöma kommunikation i både ord och bild, kombinerat med ett tekniskt intresse som hela tiden hjälper dig att ligga i framkant av utvecklingen inom marknadsföring.
Slutligen ska du ha ett starkt inre driv och inte vara rädd för att kombinera operativt detaljarbete med långsiktig planering – och motiveras av en möjlighet att flytta en hel bransch framåt i den digitala tidsåldern. Du vill göra skillnad på riktigt!
Skicka gärna din ansökan snarast då vi tillämpar löpande rekrytering och kan komma att avsluta processen i förtid.
Kontaktpersoner på detta företaget
Stefan Ernryd
08-505 696 17
Joakim Karlberg
Sasha Konjhodzic
08-505 691 23