OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tycker du det är spännande med sambandet mellan marknadsföring och teknik? Ser du det som en självklarhet att ständigt arbeta i förändring? I rollen som MA-specialist ingår du i ett team vars syfte är att öka den digitala tillväxten inom läsarintäktsaffären genom fokus på automatiserad och datadriven kundkommunikation i en ständigt föränderlig värld..
Om rollen
Målbilden för ditt arbete är att bidra till en ökad grad av automatisering och datastyrd segmenteringslogik inom de digitala kanalerna för att effektivisera vår kundbearbetning inom läsarintäktsaffären. Här får du chansen att bli expert på hela flödet och är involverad i samtliga steg för att påverka kundbeteenden och försäljning i digitala kanaler.
Ansvarsområden:
• Driva utveckling och kravställning inom marketing automation relaterat till data och analys.
• Strukturera, testa, utföra, följa upp och optimera all kundkommunikation via digitala kanaler.
• Bygga kundresor främst via e-post och sms.
• Fokus också på segmentering och analys.
• Säkerställer leverans och uppfyller KPI:er.
• Stödja övergripande försäljningsmål genom att bygga och upprätthålla konverterande kommunikationsflöden.
• Kvalifikationer och färdigheter
• Du har 1+ års erfarenhet av att jobba med digitala kanaler och att bygga automatiserade kundresor i liknande roller.
• Du har god förståelse för målgruppsstyrning och är van att skapa segment på den data som finns tillgänglig.
• Erfarenhet av Marketing automation som användare och kravställare. (exempelvis Adobe Campaign, Eloqua, Marketo, Salesforce).
• Operativ erfarenhet av automatiserat och datadrivet marknadsproduktionsarbete och riktade aktiviteter/ CRM samt av A/B-testning.
• Kunskap om dataflöden mellan olika system, web-verktyg och Google- analytics.
• Flytande Svenska och Engelska i tal och skrift
Det är meriterande om du också har:
• Erfarenhet av Salesforce Marketing Cloud.
• MA-utbildning från yrkeshögskola
Personliga egenskaper
För att trivas hos oss och vara framgångsrik i din roll behöver du vara en "doer" med god förmåga att självständigt strukturera ditt arbete, du är flexibel samt älskar förändringar och trivs i en utvecklande miljö där det händer mycket.
Vi värderar personliga egenskaper högt och ser att du är en person som är en relationsskapare. Hos oss arbetar man mycket med samarbeten mellan våra varumärken och avdelningar. Du kommer arbeta främst med E-postutskick men på sikt med flera olika digitala kanaler med stora datamängder och du behöver vara flexibel och agil i ditt arbetssätt och det är självklart för dig att ligga i framkant och hålla dig uppdaterad med den senaste kompetensen inom digital- och beteendestyrd kommunikation. Då du kommer arbeta med stora mängder data är det ytterst viktig att du är noggrann och strukturerad i ditt arbete.
Din ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning och du kommer att tillhöra Marknadsteamet som idag består av nästa 30 personer. Du rapporterar till Therese Mattisson som är Head of Marketing Automation och Customer Experience.
Vi jobbar målmedvetet med frågor som berör mångfald och jämställdhet och ser gärna att det även är en drivkraft för dig. Bonnier News vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Vi samarbetar med Jurek Marketing & Communication i denna rekrytering.. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Cajsa Malm, cajsa.malm@jurek.se, eller Martina Alexandersson, martina.alexandersson@jurek.se
Vi är nyfikna på vem du är och ser fram emot din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson
Rakel Jarl
Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson
Ulriikka Uittomäki
Berivan Mohammed
Malin Alexandersson
Thomas Eklöf
Rakel Jarl
070-972 13 52