OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Let's Deal söker en Marketing Automation Specialist som vill bidra till smidiga, inspirerande och relevanta kundresor. Är du en självständig person med ett kundcentrerat mindset som brinner för e-handel och effektiv marknadsföring? Då kan det vara dig vi söker!
Om Let's Deal
Letsdeal.se lanserades i mars 2010 och är för närvarande den ledande handelsplatsen i Norden. Vi erbjuder oslagbara erbjudanden för produkter, resor, restauranger, kaféer, skönhet, evenemang etc. Nästan två miljoner medlemmar i Sverige och Norge nås dagligen via våra kanaler. För närvarande är vi cirka 80 anställda i Sverige och Norge. Företagskulturen är en av våra stora framgångsfaktorer där våra värderingar är teamwork, dynamic, passion och resultat. Bakom företaget står Schibsted Media Group och en mängd begåvade kollegor. Läs mer på www.letsdeal.se (http://www.letsdeal.se/)
Om tjänsten
Som Marketing Automation Specialist kommer du arbeta med planering, utveckling och uppföljning av kundresan, både före och efter köp. Du kommer skapa kundinteraktioner i Rich Relevance som vidare används för email, webb och köpt media. Du tillhör Marketing & Production-teamet och arbetar tvärfunktionellt i nära samarbete med roller som CRM-specialister, sajtansvarig, kategoriansvarig, UX, webbanalytiker och kommunikatör. Övriga arbetsuppgifter innefattar;
- Arbeta datadrivet med kunddialoger och kampanjer
- Föreslå alternativ och förbättringar till bolagets olika avdelningar baserat på kundinsikter
- Effektivisera, optimera och förbättra kundflöden
- Optimera personalisering för såväl site, marknadsaktiviteter och relevanta deals
- Vara involverad i kampanjer från idé till analys och uppföljning
- Säkerställa rätt budskap, till rätt kund, i rätt kanal och vid rätt tidpunkt
- A/B-testning för maximerad konvertering
Din bakgrund
För att lyckas i rollen tror vi att du har ett stort intresse och bra affärsförståelse för e-handel och hur man arbetar med automatiska flöden. Vi tror att du har en relevant utbildning från Mediainstitutet, IHM eller liknande och samlat erfarenhet inom kampanjhantering, konverteringsoptimering och relaterade områden. Antal års erfarenhet är inte avgörande, har du ett starkt proaktivt driv, en god förståelse för den digitala affären, är självgående och kombinerar det med passion för effektiv marknadsföring så finns det stor potential. Vi tror att du är genuint intresserad av datadriven kommunikation och van vid att analysera kundbeteende och KPIer för att omvandla dessa till intäktsgenererade aktiviteter. Har du även följande erfarenheter ser vi stor möjlighet till framgång;
- Erfarenhet av verktyg som Rich Relevance, Adobe Marketing Cloud eller Salesforce
- Erfarenhet av personaliseringsverktyg som Nosto eller dylikt är mycket meriterande
- Van vid stora kunddatabaser och analyserat olika segment för optimering av kampanjer och konvertering
- Flytande i tal och skrift inom svenska och engelska
- Har du god kunskap i norska för tal och skrift är det starkt meriterande
Let's Deal erbjuder
Du ansluter till ett bolag med glada och drivna kollegor som i en dynamisk miljö har ett starkt resultatfokus. Vi är en arbetsplats med stort fokus på trivsel, miljö och att vi har kul på resan, tillsammans! Medarbetarna är Let´s Deals viktigaste resurs och vi arbetar aktivt för ett inkluderande arbetsklimat med tydlig team-känsla.
Placering & Start
Tjänsten är placerad på bolagets härliga huvudkontor i Göteborg.
Kontakt & ansökan
Har du frågor om tjänsten så är du varmt välkommen att kontakta rekryteringsansvarig Zophia Karlsson på telefonnummer +46(0)709 - 367 040 alternativt via mail på zophia@ecommercerecruit.se.
Vi tillämpar löpande urvalsarbete och uppmanar dig att skicka din ansökan snarast för att säkerställa att den kommer med i processen.
GROWWITHPASSION #growwithletsdeal #ecommerce #marketingautomation #marketing