Marketing automation specialist till Synoptik

Marketing automation specialist till Synoptik

Arbetsbeskrivning

Brinner du för Marketing Automation och att jobba från idé till handling i en bred och stimulerande roll med ett omnikanal-perspektiv genom hela kundresan? Synoptik söker nu en erfaren Marketing Automation Specialist med uppgift att utveckla och förnya vår kunddialog och kundlojalitet i syfte att bygga långsiktiga och lönsamma kundrelationer med både nya och befintliga kunder.
Synoptik är inne i en intensiv digitaliseringsfas som också innebär allt högre grad av individanpassad och automatiserad kundkommunikation i alla relevanta kanaler. Vi har idag 146 butiker i hela landet och en växande e-handel för kontaktlinser och solglasögon. De kommande åren kommer omnikanal bli nyckeln till vår fortsatta tillväxt.
Vi genomför en omfattande satsning på digitalisering tillsammans med vårt koncernbolag GrandVision i syfte att integrera samtliga kanaler i en single view som ett led att fortsätta vår kraftiga expansion och nå visionen att bli Sveriges mest rekommenderade optikkedja. Vi arbetar tätt tillsammans med vårt digitala team i Holland, men också med externa lokala byråer för tex SEO och digital marknadsföring. Ditt arbete består i att optimera och ständigt förbättra kundresan genom att skapa lojalitetsdrivande CRM tillsammans med vår Loyalty Manager och övriga marknadsavdelningen.

Uppdrag och ansvarsområde
Som vår Marketing Automation Specialist blir din roll en spindel i nätet roll för att ständigt utveckla våra kundflöden. En stor del av rollen syftar till att sätta upp nya processer och flöden för marketing automation, där vi kombinerar all data i en single source i syfte att förbättra och förfina kommunikationen genom hela kundresan.
I rollen ingår bland annat följande arbetsuppgifter:
Delta som kravställare i projektgrupp för Synoptik Sverige i samarbete med övriga marknadsteamet, byråer och vårt digitala team i Holland samt i samarbete med nordiska kollegor i Danmark och Norge.
Implementera kunddialoger och bygga flöden i våra marketing Automation system (Salesforce marketing cloud) i samarbete med Synoptiks lojalitetschef och e-handelschef för både fysiska butiker och e-handeln.
Definiera och testa nya möjligheter och kanaler som Advertising Studio och Kivra
Ständigt optimera, testa och utvärdera kommunikationen för att effektivisera och maximera utfall och respons.
Säkerställa kvalitén på kunddatan och ständigt utveckla den.
Analysera och åskådliggöra utfall genom att utveckla och följa KPI:er i dashboards eller rapporter i Power BI.

Vem är du?
Du har minst 3-5 års erfarenhet av CRM-arbete inom B2C, gärna inom retail, dagligvaror eller annan transaktionsintensiv bransch. Vi ser helst att du har erfarenhet av e-handel. Ett stort plus om du har arbetat på ett företag som har abonnemang som huvudbusiness, tex telekom eller digitala tjänster. I övrigt ser vi gärna att:
Du har erfarenhet av att arbeta självständigt med någon marketing automation-plattform, som HubSpot, Salesforce marketing cloud eller annan, och du vet vad som driver försäljning och lojalitet.
Du är van användare av analysverktyg som Power BI, QlikView, och är en erfaren användare av Google 360 marketing platform. Det är en stor fördel om du kan SQL.
Du har en relevant högskoleutbildning, är analytisk, strukturerad och mycket intresserad av de möjligheter som den senaste tekniken ger.
Du kan arbeta på engelska och är en van kommunikatör på både engelska och svenska.
Du är teamorienterad och tycker om att nå resultat tillsammans med andra, samtidigt som du är självgående agerar säkert på egen hand.
Som person gillar du tanken på att jobba från tanke till handling i en bred och stimulerande roll och vara med i en uppstartsfas på Synoptiks spännande digitaliseringsresa.

Tjänsten är placerad på Synoptiks servicekontor i fina lokaler med utmärkta kommunikationer i anslutning till Kista Galleria. Vi följer kollektivavtalen mellan Unionen och Svensk Handel.Tillträde så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Har du frågor om rollen eller hur det är att arbeta på Synoptik kan du kontakta vår Marketing & Digital Director Lottie Funck Ekelund - 073-523 40 22.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ingrid Tallroth

-

Sara Fornstedt

Kristina Norling

Emma Karlsson
.
Ingrid Tallroth

Sandra Ringström

Conny Svensson

Sim Thoren

Michael Moj
-

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Synoptik Sweden AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 november 2021
  • Ansök senast: 24 november 2021

Besöksadress

-
None

Liknande jobb


22 juni 2024

20 juni 2024

18 juni 2024