OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta i en spännande miljö med omväxlande arbetsuppgifter? Hos oss får du möjlighet att vara med på en digitaliseringsresa som utgör en viktig del i marknadsavdelningens vision om att vara bäst i Sverige på att arbeta digitalt och datadrivet.
Vårt team letar efter en kreativ Marketing Campaign Manager (föräldravikariat ca 1 år) för att planera, genomföra och följa upp olika marknadsaktiviteter och digitala kampanjer. Vår marknadsavdelning har som vision att vara en av de bästa i Sverige när det gäller att arbeta med ett datadrivet arbetssätt. Vi har en bit kvar men de bästa förutsättningarna är på plats. Nu söker vi dig som tillsammans med fyra härliga kollegor inom Marknad & Kommunikation vill ta nästa steg på vår resa. Hos oss kommer dina arbetsuppgifter bland annat att inkludera att skapa kampanjer, informera externa byråer och frilansare, övervaka och utvärdera kampanjer. Du kommer att arbeta nära Head of Marketing för att hantera budget och kampanjplanering.
För att lyckas måste du ha erfarenhet av att hantera digitala kampanjer och Inbound Marketing. Du kommer att vara en utmärkt projektledare och ha en talang för att arbeta under press.
Exempel på arbetsuppgifter:
- Ta fram marknadsföringskampanjer med avsikt att skapa leads och nya kunder.
- Planera och genomföra vår digitala marknadsföring, inklusive SEM, e-postutskick, sociala medier och displaykampanjer.
- Designa, bygga och upprätthålla vår närvaro på sociala medier tillsammans med vår Content Manager och Employer Branding-specialist.
- Skriva briefer och hantera leverantörer eller frilansande personal för att arbeta med kampanjer.
- Övervaka kvaliteten på innehållet skapat av copywriters och designers för att säkerställa att varumärkesidentitet följs.
- Se till att innehåll som skapats är korrekt och felfritt.
- Utvärdera och rapportera kontinuerligt om resultaten från kampanjer och genomföra förbättringar vid behov.
- Arbeta med Marketing Automation - Samarbeta inom teamet för att skapa utskick, landningssidor, formulär, kundresor samt hantera listor och events.
- Brainstorma nya och kreativa tillväxtstrategier.
- Planera, genomföra och mäta konverteringstester.
Vi söker dig som har:
- Relevant utbildning inom marknadsföring eller kommunikation.
- 3-5 års relevant arbetslivserfarenhet från liknande roll med inriktning på digital marknadsföring, gärna inom B2B.
- Erfarenhet av projektledning med starka förmågor inom problemlösning och kommunikation.
- Stort intresse och förståelse inom aktuella marknadsföringstrender.
- Möjligheten att framgångsrikt hantera flera kampanjer och projekt parallellt.
- Baskunskaper i Adobe Suite (Photoshop, InDesign och After Effects), Microsoft Office (främst Powerpoint och Excel) och CMS-verktyg t ex Episerver.
Låter det som en intressant tjänst för dig? Då ser vi fram emot att ta emot din ansökan! Urval och intervjuer sker löpande. Skicka din ansökan med CV och personligt brev (via länken Ansök nu).
Om du har frågor om tjänsten kan du kontakta rekryterande chef Adam Lassoued, adam.lassoued@aspia.se. Om du har frågor om rekryteringsprocessen kan du höra av dig till Sonja Paganus på HR: sonja.paganus@aspia.se
Vi arbetar kompetensbaserat genom hela vår rekryteringsprocess och gör en objektiv och samlad bedömning av din kompetens, erfarenhet och potential att växa i rollen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Aspia är en ledande aktör inom redovisning, lön, skatt och affärsrelaterad rådgivning med 1 450 medarbetare på drygt 70 kontor i Sverige och närvaro i hela Norden. Vi tror på att göra det svåra enkelt, på effektivitet, på förändring, kunskap och att vara närvarande där våra kunder befinner sig.
Aspia är det självklara valet både för unga som söker sitt första jobb och för erfarna experter som vill ta ett steg vidare i karriären. Idéer och individer får växa hos oss i en inkluderande, rolig och kreativ miljö och det är på Aspia vi vill att du ska ha den bästa tiden i din karriär!