OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Swegon Group AB, ägt av det på Stockholmsbörsen listade Investment AB Latour, är en marknadsledande leverantör inom området inomhusklimat, som erbjuder lösningar för ventilation, värme, kyla och klimatoptimering, samt uppkopplade tjänster och teknisk expertis. Swegon har dotterbolag och distributörer över hela världen och 17 produktionsenheter Sverige, Finland, Italien, Indien, Nordamerika, Tyskland, Belgien och Storbritannien. Företaget har mer än 2 800 anställda och hade 2020 en omsättning på 6 miljarder SEK.
Nu söker vi en Marketing Communication Specialist till vår globala marknadsföringsavdelning, med placering i Göteborg. Vi är stolta över att ha ett av branschens starkaste varumärken och vi letar nu efter förstärkning. Kanske är du den talangfulla person vi letar efter?
Om tjänsten
Vi söker en mångsidig person, som står stadigt inom digital produktion och kommunikation, men som även har förmågan att sätta sig in i olika målgruppers behov och kunna omvandla denna kunskap till B2B-marknadsföring.
Arbetsuppgifterna rör tre huvudområden:
• Projektledning: Att leda och administrera globala marknadsförings/kommunikations-projekt
• Internkommunikation: Arbeta med att hålla vårt intranät levande, skapa innehåll och öka engagemanget globalt. Koordinera möten med våra globala marketing team.
• Externkommunikation – arbeta med webben, press, sociala medier och innehåll till olika events
• Tillsammans med övriga i marknadsteamet arbeta med brandingfrågor, skapa marknadsmaterial i kontakt med byråer i linje med vårt brand.
Din profil
Vi söker en noggrann och visuellt talangfull person, som samtidigt är språkligt begåvad och obehindrat kan kommunicera på engelska och svenska. Den mesta kommunikationen sker på engelska i denna roll. Det är önskvärt att du som sökande har erfarenhet av arbete med branding-frågor, grafiska guidelines och kommunikationsplattformar. Vi ser gärna att du även har erfarenhet av att producera texter och innehåll. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av att arbeta med Adobe-verktygen, såsom InDesign, Photoshop och Illustrator. För arbete online är arbetsvana ifrån CMS önskvärd, gärna EPiServer, Hubspot och Sharepoint.
Då tjänsten innebär arbete i ett team med geografisk spridning, krävs även god kommunikativ förmåga och att förmåga att organisera och driva sitt arbete självständigt. Tjänsten kräver även känsla för att hantera internationella kontakter med engagemang, prestigelöshet och professionalism.
Vi erbjuder
Vi erbjuder ett föräldravikariat på ca 1 år, med eventuell möjlighet till förlängning. Du kommer arbeta med varierande arbetsuppgifter i en internationell miljö. Med våra produkter skapar vi ett bra inomhusklimat, men det lika viktigt att ha ett bra arbetsklimat. Därför har vi en öppen organisation med korta beslutsvägar och gott om både utvecklingsmöjligheter och spännande utmaningar. Vår kultur präglas av våra värderingar; ”Customer Empathy, Trust och Commitment”, det genomsyrar allt vi gör och är utgångspunkten i de beslut vi fattar och hur vi agerar mot varandra.
Tjänsten är förlagd till vårt huvudkontor i Högsbo, Göteborg. Tillträde omgående.
Vi önskar att få din ansökan på engelska.
Kontaktinformation
För mer information om tjänsten, kontakta Malin Höij, Malin.hoij@swegon.se Välkommen med din ansökan på www.swegon.com/jobb senast 6/4-22