OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Continental utvecklar banbrytande tekniker och tjänster för hållbar och uppkopplad mobilitet för människor och deras gods. Teknikföretaget, som grundades 1871, erbjuder säkra, effektiva, intelligenta och prisvärda lösningar för fordon, maskiner, trafik och transport. Continental genererade en preliminär försäljning på 37,7 miljarder euro 2020 och sysselsätter för närvarande mer än 233 000 personer i 58 länder och marknader. År 2021 firar företaget sitt 150-årsjubileum.
Affärsområdet Däck har 24 produktions- och utvecklingsanläggningar världen över. Continental är en av de ledande däcktillverkarna och nådde under verksamhetsåret 2020 en preliminär försäljning på 10,2 miljarder euro inom denna bransch och hade mer än 56 000 anställda. Continental är ett av de ledande teknikföretagen inom däckproduktion och erbjuder ett brett utbud av produkter för personbilar, kommersiella fordon och specialfordon samt tvåhjulingar. Genom att kontinuerligt investera i forskning och utveckling, bidrar Continental mycket till säkra, ekonomiska och ekologiskt effektiva förflyttningar. Portföljen för avdelningen Däck innehåller tjänster för däckhandel och för flottapplikationer samt digitala hanteringssystem för däck.
Vi söker en social och kreativ koordinator för ett års föräldravikariat start 1 november.
Frida skall snart lämna för föräldraledighet och vi söker dig som vill jobba som Marketing Communications specialist, lära dig nytt och bidra med dina kunskaper under ett år på Continental. Du kommer att arbeta med att driva igenom företagets kommunikationsstrategi mot den svenska marknaden. I praktiken innebär det att planera och genomföra PR- och sponsoraktiviteter för att skapa maximal exponering av företagets varumärke. Har du god vana av att bygga aktiviteter och kampanjer på sociala medier och har god kunskap kring hur man jobbar med en digital mediastrategi kommer du att få bidra och utveckla dina talanger här. Du behöver ha grundläggande kunskaper i InDesign och tycka om att uttrycka dig i text.
Vad du gör
• Du kommer att ansvara för all B2C kommunikation mot den svenska marknaden. Du kommer arbeta nära företagets media & kommunikationsbyråer och vår reklambyrå.
• Ansvara för all mediaplanering, upprätta marknadsplan och besluta om kanalval.
• Ansvara för relationen med vår PR byrå, säkerställa rätt exponering för våra varumärken
• Ansvara för företagets digitala marknadsplattform. Planera, skapa och publicera målgruppsanpassat innehåll på hemsidan (CMS) och sociala medier.
• Ansvara för intern kommunikation
Vem du är
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet från liknande tjänst där du har drivit marknadsfrågor med inriktning B2C. Genom din arbetserfarenhet har du skaffat dig goda kunskaper vad gäller att driva projekt och att samarbeta med externa leverantörer (byråer). Du har relevant eftergymnasial utbildning med inriktning mot marknadsföring och kommunikation. Som person är du självgående och har ett utåtriktat och positivt sätt där du lätt skapar goda relationer både internt och externt. Struktur och organisation skall kombineras med flexibilitet och lyhördhet för att leverera bästa resultat. Viktigt att du har mycket goda kunskaper i såväl svenska som engelska.
Vad Continental erbjuder
Continental är ett mycket starkt varumärke och hos återförsäljarna står produkterna för kvalitet och säljarna för expertkunskap. Du kommer att jobba i ett team på 4 personer med hög service- och kompetensnivå som skapar mervärde för kunderna. Du kommer att få en grundlig introduktion och en frihet i att arbeta på distans (idag jobbar man varannan vecka på kontoret).
I denna rekrytering samarbetar Continental med Jerrie. Välkommen med din ansökan genom att bifoga CV och svara på några frågor. Kontakta gärna rekryteringskonsult Helene Hagman 0708-204704, helene.hagman@jerrie.se Linkedin