OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du jobba på ett företag som gör bra saker - på riktigt. Då kommer du trivas hos oss. Vi arbetar med att göra människor världen över mer oberoende. Det gör vi genom att skapa produkter som hjälper människor med begränsad rörlighet att köra bil eller att åka med i fordonet. Vårt mål är att stävja utanförskap och bidra till ett mer inkluderande samhälle.
BraunAbility Europes marknadsavdelning består idag av fyra personer. Vi arbetar som en in-housebyrå där vi driver projekt från start till mål, oftast med korta beslutsprocesser. Avdelningen har kompetenser inom bland annat grafisk design, copy, webb, foto och film. Då vi är ett globalt företag arbetar vi över landsgränserna med våra kollegor i England, USA och Danmark.
Vårt arbete går i huvudsak ut på att öka kunskapen om våra produkter runt om i världen, stötta återförsäljare och våra säljare i deras arbete att marknadsföra våra produkter. Vi arbetar idag främst B2B men har nyligen påbörjat en spännande resa med att komma närmare våra slutkunder, en resa du kommer vara en del av.
Om tjänsten
Rollen som marknadskoordinator kommer passa dig om du trivs med ett varierande arbetsklimat, både vad det gäller arbetsuppgifter och samarbetsytor. Tjänsten är delvis ny vilket innebär möjligheter att sätta sin egen prägel och påverka dess innehåll. Nedan är några av de arbetsområden som ingår i rollen:
Koordinera projekt, marknadsaktiviteter och events/mässor.
Övergripande ansvar för våra sociala mediekanaler. Planera och skapa innehåll, marknadsföra samt följa upp.
Framtagning av grafiskt material, främst för webb.
Följa upp och analysera marknadsföringsinsatser i alla våra kanaler.
Uppdatera innehåll på vår publika hemsida samt återförsäljarportal.
Kontakt med leverantörer, kunder och byråer.
Vi söker dig som
Är driven, nyfiken, kreativ och prestigelös
Har ett stort intresse för marknadsföring och kommunikation
Har förmågan att arbeta med olika arbetsuppgifter parallellt
Är organiserad, strukturerad och noggrann i det du gör samt duktig på att prioritera och hålla utsatta deadlines
Är social, trivs med att jobba i team och har lätt för att samarbeta med andra människor
Övriga kvalifikationer
Relevant eftergymnasial utbildning inom marknadsföring eller motsvarande och minst 2 års erfarenhet inom liknande roll
Mycket god kunskap inom sociala medier samt sociala medier-marknadsföring
God kunskap inom Google Analytics/Google Ads
God kunskap av koordinering/projektledning
God kunskap inom bildbehandling och layout
Mycket god svenska och engelska i tal och skrift
Meriterande
Erfarenhet av CRM-verktyg och/eller projektledningsverktyg
Flerspråkig
Kunskap inom foto och/eller film
Tidigare erfarenhet av B2B
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig:
Fredrik Wahlsten, Marketing Manager: fredrik.wahlsten@braunability.eu
Sara Pettersson, HR Specialist: sara.pettersson@braunability.eu