OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Job responsibilities in English:
Evaluate and optimize marketing and pricing strategies.
Analyze marketing strategies and trends in the market to prepare forecasts and adjust strategies accordingly.
Generating new business leads.
Initiate multi-channel social media campaigns and run with them from conception up to execution, including Facebook, Instagram, and Chinese social media platforms.
Monitor the primary marketing metrics to establish the effectiveness of online advertising.
Report on the performance of digital marketing activities and compare results against key performance indicators and ROI.
Increase brand awareness and market share.
Coordinate marketing strategies with the sales and finance departments.
Develop and manage the marketing budget.
Overseeing branding, advertising, and promotional campaigns.
Preparing and presenting quarterly and annual reports to management.
Keeping informed of marketing strategies and trends.
Manage the online store, (Swedish, English and Chinese), including product listings and customer service.
Handle bookkeeping by registering transactions in the accounting system.
Arbetsuppgifter på svenska:
Utvärdera och optimera marknadsförings- och prissättningsstrategier.
Analysera marknadsföringsstrategier och trender på marknaden för att förbereda prognoser och justera strategier därefter.
Generera nya affärsmöjligheter.
Initiera multikanalskampanjer på sociala medier och driva dem från koncept till genomförande, inklusive Facebook, Instagram och kinesiska sociala medieplattformar.
Övervaka de primära marknadsföringsmåtten för att fastställa effektiviteten av onlineannonsering.
Rapportera om prestandan av digitala marknadsföringsaktiviteter och jämföra resultat mot nyckeltal och ROI.
Öka varumärkesmedvetenhet och marknadsandelar.
Samordna marknadsföringsstrategier med försäljnings- och finansavdelningarna.
Utveckla och hantera marknadsföringsbudgeten.
Överse varumärkes-, reklam- och kampanjer.
Förbereda och presentera kvartals- och årsrapporter för ledningen.
Hålla sig informerad om marknadsföringsstrategier och trender.
Hantera nätbutiken (svenska, engelska och kinesiska), inklusive produktlistor och kundservice.
Hantera bokföring genom att registrera transaktioner i bokföringssystemet.
Key Skills & Experience:
You have experience in a Marketing, Content or Sales role - we value the quality of your experiences, passion, mental stamina and personal mission, over years of experience;
Digital marketing campaigns thrive on creativity, so you need to be creative in developing unique ideas.
You’re proactive by default and quick to anticipate and respond to needs before they arise juggling multiple priorities at once;
You’re extremely organised and detail-focused;
You’re dependable, hardworking and proactive;
You’re a trusted partner to the leadership team and comfortable handling confidential information;
You’re a team player and eager to take on small or large tasks to get the job done ;
You understand people and know how to work with different personalities and styles with exceptional communication skills.
Software experience: Microsoft Office (inc Word, PowerPoint), Google Apps (Sheets, Docs, Slides), preferred Canva or Photoshop, SPSS, SQLetc.
Social media experience: LinkedIn, Twitter, Youtube, Instagram, Facebook.
Fluent Chinese, English and Swedish are a requirement.